دانلود فیلم باربی Barbie 2023 زیرنویس فارسی چسبیده

لینک های دانلود به دستور کارگروه نظارت بر محتوای مجرمانه پاک گردید

ژانر: فانتزی ، کمدی ، ماجراجویی

سال ساخت: 2023

کشور سازنده: آمریکا , انگلستان

مدت زمان: 114 دقیقه

3572
1342
دانلود فیلم باربی Barbie 2023 زیرنویس فارسی چسبیده
IMDB 7.6

مشاهده لینک ها تنها با آیپی ایران امکان پذیر است. لطفا وی پی ان خود را خاموش کنید

دانلود مستقیم، سریعتر و راحت در اپلیکیشن ناب موویدانلود اپلیکیشن ناب مووی

تریلر و جزئیات

بازیگران: Kingsley Ben-Adir , Margot Robbie , Ryan Gosling

کارگردان: Greta Gerwig

کیفیت: 480 , 720 , 1080

رده سنی: 13 سال به بالا

خلاصه داستان فیلم باربی

دانلود فیلم باربی Barbie 2023

باربی از بحرانی رنج می برد که او را به زیر سوال بردن جهان و وجودش می کشاند…

فیلم باربی در سال ۲۰۲۳ توسط کشور انگلستان و آمریکا ساخته شده است. این فیلم در ژانرهای ماجراجویی و کمدی و فانتزی به تولید رسیده است. باربی توسط Greta Gerwig کارگردانی شده و از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند میتوان به Margot Robbie و Kingsley Ben-Adir و Ryan Gosling اشاره کرد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله

توضیحات فیلم باربی ، Barbie

آیا عروسکی با لبخندی محبت آمیز، می تواند نماد فمینیستی باشد؟ این سوالی است که در فیلم «باربی» گرتا گرویگ، یک فانتزی لایو اکشن دخترانه در مورد معروف ترین عروسک جهان، می چرخد. برای بیش از نیم قرن، باربی به نوبه خود به عنوان منبعی از لذت و بازی دخترانه مورد تجلیل قرار گرفته است. اگر باربی تقریباً تا زمانی که در قفسه‌ها بوده، کانون داغ جنگ فرهنگی بوده است، به این دلیل است که این عروسک ایده‌های در حال تغییر در مورد دختران و زنان را کاملاً در بر می‌گیرد: باربی‌های ما، خودمان.

گرویگ مسیری کمیک را در این بیشه های بازنمایی تا حدودی با استفاده از اساطیر حک می کند. در خلاصه، این فیلم یک ریف هوشمندانه و به روز شده در مورد اسطوره یونانی پیگمالیون ارائه می دهد که الهام بخش داستان های بی شماری در مورد مردان و زنانی است که آنها اختراع می کنند. در اصل، یک مجسمه‌ساز مرد مجسمه‌ای زیبا خلق می‌کند و عاشق آن می‌شود. در نمایشنامه جورج برنارد شاو “پیگمالیون” و در موزیکال لرنر-لوو “بانوی زیبای من”، او یک دختر گل کاکنی است. در مقابل، در «باربی»، تخیل دختران و زنانی است که با عروسک بازی می‌کنند چیزی شبیه زندگی به آن می‌بخشد، تغییری مناسب برای فیلمی که خواهرخواندگی را نقطه شروع می‌داند.

این تخیل‌گران پیش از هر چیز شامل خود گرویگ می‌شوند. فیلم با پیش درآمدی آغاز می‌شود که سکانس «طلوع انسان» را در «2001: یک ادیسه فضایی» (با دختران، نه مردان میمون) تقلید می‌کند و سپس به سرزمین باربی، سرزمین عجایب کالیدوسکوپی می‌رود. در آنجا، گرویگ صحنه و لحن را با باربی (مارگو رابی) – که خود را باربی کلیشه‌ای می‌نامد – تنظیم می‌کند که به زودی از خانه رویایی‌اش بیرون می‌آید، گویی که او توسط یک دست نامرئی غول‌پیکر بلند می‌شود. این یک مولف نویس شوخ است. نام تجاری متل در اینجا بزرگ به نظر می رسد، اما گرویگ، که فرمان کارگردانی او آنقدر روان است که به نظر می رسد در فیلمسازی متولد شده است، اعلام می کند که کنترل را در دست دارد.

فیلم باربی دوبله فارسی

این فیلم که توسط گرویگ و شریک زندگی‌اش، نوآ بامباخ نوشته شده است، باربی را در یک روز عالی دیگر در سرزمین باربی معرفی می‌کند، که در آن عروسک‌هایی که توسط انسان‌ها بازی می‌شوند، در چیزی شبیه به یک جامعه‌ی دروازه‌دار در زمین بازی وجود دارند. در آنجا، که توسط رشته کوه نقاشی شده قاب شده است، باربی و گروه متنوعی از باربی ها حکومت می کنند و در خانه هایی با دیوارهای بیرونی کمی زندگی می کنند. با سقف‌های تخت، خطوط تمیز و دکوراسیون صورتی – تلویزیون کروی، میز و صندلی‌های لاله به سبک Eero Saarinen – ظاهری فراگیر، دورانی را تداعی می‌کند که باربی برای اولین بار وارد بازار شد. تقریباً در سال 1960 پالم اسپرینگز است، زیبایی‌شناسی که می‌توان آن را آدامس حبابی مدرن اواسط قرن نامید.

گرویگ در باربی لند سرگرم می‌شود و در نقش یک همبازی دوستانه، سخت کار می‌کند تا مطمئن شود که شما هم این کار را می‌کنید. او شما را به یک چرخش آرام می برد، آهنگ ها را به صدا در می آورد، تعدادی آهنگ قدیمی و به سبک هالیوودی را اجرا می کند و آن دستیاران ابدی، کنزها (که رئیس رایان گاسلینگ در حال دزدیدن صحنه در میان آنهاست) را وارد صحنه می کند. طراحی تولید (سارا گرین‌وود) و لباس‌ها (ژاکلین دوران) لذت گزافی را ارائه می‌کنند، اما همچنین بر مصنوعی بودن این مکان تأکید می‌کنند. باربی و همکاران از دنیای ما هستند و در بهشتی پلاستیکی وجود دارند که وقتی افکار و تجربیات غیرباربی را شروع می کند کمتر مهمان نوازی می کند: او به مرگ فکر می کند و سپس پاهایش که برای کفش های پاشنه بلند ساخته شده اند صاف می شوند.

این تغییر در بدن باربی برای خنده انجام می شود – باربی های دیگر وحشت زده هستند – اما برای طرح داستان و اهداف گرویگ بسیار مهم است. هنگامی که پاهای باربی زمین را لمس می کند، او از یک نسخه نامناسب عروسک (کیت مک کینون ارزشمند)، که Birkenstocks و سفر به دنیای واقعی را تجویز می کند، مشاوره می گیرد. به زودی، باربی – با کن سوار تفنگ ساچمهای – به چیزی شبیه واقعیت سفر می کند. این که آنها در لس آنجلس فرود می آیند مانند یک شوخی است. در آنجا، باربی از کشف جنسیت گرایی شگفت زده می شود، و کن از کشف مردسالاری، مکاشفه های مخالف که باعث ایجاد کمدی بیشتر و چیزی شبیه به روشنگری می شود، خوشحال می شود.

Gerwig انتقال بین قلمروها را به آرامی انجام می دهد، اما حتی در این فیلم پر جنب و جوش و شاد، واقعیت نشان می دهد که بد است. وقتی باربی به بیلبوردی پر از زنان اشاره می‌کند و آنها را با دادگاه عالی اشتباه می‌گیرد، خنده‌دار است، زیرا این دادگاه در سرزمین باربی، فقط با رنگ صورتی بیشتر، به نظر می‌رسد. او متوجه می شود که چقدر اشتباه کرده است، که به نظر گرویگ است. اما وزن دنیای ما که حداقل برای این بیننده با واژگونی Roe v. Wade توسط دادگاه واقعی نشان داده شده است، به طرز غیرقابل تحملی سنگین است. هرچقدر هم که از نظر سیاسی تیز باشد، این تهوع یادآوری ناخوشایند است از تمام راه‌های عمیقاً خنده‌دار که از طریق آن این جهان، با دست‌های مرئی و نامرئی‌اش، سعی می‌کند زنان را کنترل کند و آنها را در جعبه‌های کوچکی قرار دهد.

متل مدتهاست سعی کرده باربی را با دنیای واقعی آشتی دهد. منشا این اسباب‌بازی به روث هندلر، بنیانگذار متل برمی‌گردد که می‌خواست برای دخترانی مانند دخترش باربارا عروسکی بسازد. هندلر الهام خود را در اروپا با یک عروسک آلمانی با ظاهری بالغ به نام Bild Lilli پیدا کرد که ماتل آن را دوباره پیکربندی کرد. هندلر در مصاحبه ای با مجله Lilith در سال 1994 گفت: برخی از خریداران به عقب راندند: “ایده عروسک با سینه به خوبی مورد استقبال قرار نگرفت.”

سینه‌های باربی و بقیه او همچنان انتقادهایی را به همراه داشت، از جمله از سوی پزشکانی که به درمان بدشکلی بدن می‌پردازند. در سال‌های اخیر، Mattel تلاش کرده است تا عروسک را از نظر فرهنگی مرتبط‌تر کند و مشاغل و نه فقط کالاهای جدید را به سبد محصولات خود اضافه کند. یک تبلیغ متل در سال 2015 که در دوره ای کم فروش وعده داده بود، “وقتی دختری با باربی بازی می کند، هر چیزی را که می تواند تبدیل شود تصور می کند.” خط Fashionistas آن شکل های جدید صورت، رنگ چشم و رنگ پوست را معرفی کرد و به دنبال آن نسخه های کوچک، منحنی و قد بلند، تنوعی که نتیجه داده است. در سال 2019، متل اعلام کرد که این فیلم باربی با رابی به عنوان ستاره جلو می رود.

به عنوان یک مجری، رابی همیشه روی پرده ظاهر می شود، و نوبت او به عنوان یک بمب بلوند کلاسیک که بیشتر از آن چیزی که کلیشه جنسیتی نشان می دهد در اینجا اتفاق می افتد، جذاب و ماهرانه است. می توانید نور را به تدریج در پشت چشمان او روشن کنید. رابی مانند کارمند دلسوز متل آمریکا فررا، فیلم را گرم می کند و احساسات آن را گسترش می دهد و عمیق می کند. این امر مخصوصاً ضروری است زیرا کج خلقی و قوس کمیک کن – و همچنین حرکات رقص مرده و پسرانه گاسلینگ – به طور مکرر توجه را از بازیگر و شخصیت او دور می کند. هر چقدر هم که انگیزه روایی داشته باشد، این نمایش دوباره باربی به طور موثر نشان می دهد که فقط کن های جهان نیاز به افزایش آگاهی دارند.

فیلم باربی زیرنویس فارسی چسبیده

دنیای واقعی ممکن است در ابتدا باربی را گیج کند، اما او آن را کشف می کند. با توجه به اینکه ماتل برای این فیلم با برادران وارنر همکاری کرده و سرمایه گذاری زیادی روی آن می کند، این دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. گرویگ به نوبه خود با شادی، نوستالژی، نمایش بازیگران بزرگ خود (ویل فرل، عیسی رائه، سیمو لیو، دوآ لیپا، هلن میرن، مایکل سرا و غیره) و در بیشتر موارد، طفره رفتن از تناقضات خاردار و انتقاداتی که به این موضوع می‌چسبند، این موضوع را رقم می‌زند. و در حالی که گرویگ در چند نقطه از انتقاد لغزش می کند – مانند زمانی که یک دختر نوجوان باربی را به ترویج مصرف گرایی متهم می کند، اندکی قبل از اینکه با قهرمان ما دوست شود – اینها بیش از هر چیز دیگری شبیه چشمک زدن به بزرگسالان تماشاگر است.

مانند «هوا»، فیلم اخیر بن افلک در مورد نحوه قرارداد نایک با مایکل جردن، و همچنین دیگر سرگرمی‌های مرتبط با سوژه‌های مصرف‌کننده‌شان، «باربی» تنها می‌تواند به شدت فشار بیاورد. این فیلم‌ها نمی‌توانند به کالاها آسیب برسانند، اگرچه مطمئن نیستم که اکثر بینندگان آن را بخواهند. پس از همه، مارک های ما، خودمان. با این اوصاف، گرویگ کارهای زیادی را در چارچوب پارامترهای ذاتاً تجاری مواد انجام می‌دهد، اگرچه تا پایان پایان – که با یک خط پایانی کاملاً خنده‌دار و فلسفی گسترده پوشانده شده است – شما «باربی» را که می‌توانست باشد، ببینید. استعدادهای گرویگ یکی از لذت های این فیلم است، و من انتظار دارم که در فیلم بعدی او به طور کامل به نمایش درآید – فقط امیدوارم این بار خانه ای باشد برای وحشیانه ترین رویاهای او.

اشتراک در
اطلاع از
guest
32 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اصفهان
اصفهان
1 سال قبل

من که لذت بردم ممنون ناب مووی

پارسا
پارسا
1 سال قبل

سلام سانسور شدس؟

مهسا
مهسا
1 سال قبل
پاسخ به  پارسا

بله

ida
ida
1 سال قبل

سانسوره؟

آتنا
آتنا
10 ماه قبل
پاسخ به  ida

آره

ستاره
ستاره
1 سال قبل

خوب

سجاد
سجاد
1 سال قبل

سلام
کیفیت های خوبش حدودا کی میان ؟

آتنا
آتنا
10 ماه قبل
پاسخ به  سجاد

تا وقتی دیگه فروش نکنه

آتنا
آتنا
10 ماه قبل
پاسخ به  سجاد

اومده

Eliya
Eliya
1 سال قبل

سانسور شدس؟

سوفی
سوفی
1 سال قبل
پاسخ به  Eliya

هممممش

آتنا
آتنا
10 ماه قبل
پاسخ به  Eliya

آره

مهسا
مهسا
1 سال قبل

زیرنویس رو جدا هم بزارید خب

بدون نام
بدون نام
1 سال قبل

سلام ادمین عزیز خسته نباشید اگه امکان داره زیرنویس هم بزارید واقعا نیازش دارم فیلم بدون زیرنویس هست ممنون میشم🌹

.....
.....
10 ماه قبل
پاسخ به  Mohamad

ببخشید چرا فیلم بالا نمیاد

مبین
مبین
11 ماه قبل

بدون سانسور هست ؟؟

Fatemeh
Fatemeh
11 ماه قبل

س

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
11 ماه قبل

سلام چطوری دانلود کنیم؟

دیانا
دیانا
11 ماه قبل

سلام هنوز تماشا نکردم

Negar mohamadì
Negar mohamadì
11 ماه قبل

بچه ها اصن فیلم برای من نمیاد چیکار کنم؟!

Negar mohamadì
Negar mohamadì
11 ماه قبل

لطفا بگین

محمد
محمد
11 ماه قبل
پاسخ به  Negar mohamadì

پاک شده😑

آتنا
آتنا
10 ماه قبل
پاسخ به  محمد

آره پاک شده

الین
الین
10 ماه قبل

فیلمش سانسوره؟لطفا بگین میخوام دان کنم

آتنا
آتنا
10 ماه قبل

مگه منتشر نشده پس چرا لینک دانلود نذاشتین

آتنا
آتنا
10 ماه قبل
پاسخ به  آتنا

چرا ؟

آتنا
آتنا
10 ماه قبل

کیفیت اصلی اومده ؟

آتنا
آتنا
10 ماه قبل

فکر کنم کیفیت اصلی اومده

32
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x