معیار امتیاز دهی imdb

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

calender 6 ماه قبل
معیار امتیاز دهی imdb

کاربرانی که در وبسایت imdb ثبت نام کرده اند قادر خواهد بود که از ۱ تا ۱۰ به محتوای مورد نظر امتیاز دهند. سپس تمامی آرای فردی جمع آوری شده و به صورت یک رتبه بندی در این وبسایت خلاصه میشوند. امکان مشاهده امتیاز در صفحه مختص به هر محتوا قابل مشاهده میباشد. امکان امتیاز دهی زمان فراهم میشود که محتوا ( فیلم یا سریال ) حداقل یکبار به نمایش درآمده باشد. کاربران قادر خواهند بود که پس از مدتی باردیگر امتیاز ثبت شده خود را آپدیت کنند. این بدان معناست که تنها امتیاز پیشین تغییر کرده و امکان امتیاز دهی دوباره به یک محتوا توسط همان شخص وجود نخواهد داشت.

هر کاربر می‌تواند از ۱ تا ۱۰ ستاره به یک عنوان امتیاز دهد، به طوری که:

  • ۱ ستاره: نشان‌ دهنده بسیار بد
  • ۲ ستاره: نشان‌ دهنده بد
  • ۳ ستاره: نشان‌ دهنده متوسط
  • ۴ ستاره: نشان‌ دهنده نسبتاً خوب
  • ۵ ستاره: نشان‌ دهنده خوب
  • ۶ ستاره: نشان‌ دهنده بسیار خوب
  • ۷ ستاره: نشان‌ دهنده عالی
  • ۸ ستاره: نشان‌ دهنده بسیار عالی
  • ۹ ستاره: نشان‌ دهنده شاهکار
  • ۱۰ ستاره: نشان‌ دهنده شاهکار مطلق

امتیاز کلی یک عنوان از میانگین امتیازاتی که توسط همه کاربران ثبت‌ شده به آن داده شده است، محاسبه می‌ شود.

علاوه بر امتیاز کلی، IMDb میانگین امتیاز را بر اساس معیار های مختلف مانند جنسیت، کشور و گروه سنی کاربران نیز ارائه می‌ دهد. این به کاربران کمک می‌کند تا ببینند که چگونه افراد مختلف یک عنوان خاص را ارزیابی می‌کنند.

هر کاربر می‌تواند از 1 تا 10 ستاره به یک عنوان امتیاز دهد، به طوری که:

چگونه تمامی رتبه بندی های خود را ببینم؟

این مورد شامل تمامی امتیاز دهی ها و رتبه بندی های شما میشود. به منظور مشاهده تمامی رتبه بندی ها، میتوانید که به روی شناسه خود که در قسمت راست بالای صفحه وجود دارد کلیک کرده و در منویی که به صورت کشویی میباشد به بخش Your Ratings بروید. برای مشاهده رتبه‌ بندی‌ های خود بر اساس ژانر، سال، نوع و موارد دیگر، به جستجوی پیشرفته عنوان بروید و گزینه‌ هایی را که می‌خواهید بر اساس آن اصلاح کنید، انتخاب کنید. به‌ طور پیش‌ فرض، فیلم‌ هایی که رتبه‌ بندی کرده‌ اید به ترتیب زمانی فهرست می‌شوند. اما می‌ توانید ترتیب مرتب‌ سازی را تغییر دهید و با کلیک بر روی منوی کشویی در بالای فهرست، گزینه‌ هایی را که می‌خواهید بر اساس آنها اصلاح کنید، انتخاب کنید.

امکان دیگری که در قسمت رتبه بندی فراهم شده است خارج سازی دیتای امتیاز دهی و رتبه بندی مختص به هرشخص میباشد. شما میتوانید که با رفتن به صفحه رتبه بندی یا امتیاز دهی خود، در قسمت سمت راست و بالا به روی سه نقطه کلیک کرده و گزینه export را انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه، یک فایل با فرمت csv در اختیار شما قرار میگیرد که شما امکان ویرایش و ذخیره سازی آن را خواهید داشت. در این صورت کاربر محتواهای مورد علاقه خود را براساس نتایج امتیاز دهی خود مشاهده کرده و به صورت ساده تر و با اطمینان بیشتر به دانلود فیلم و محتوای مورد نظر خود میپردازد.

در اینجا چند نکته اضافی در مورد سیستم رتبه‌بندی IMDb وجود دارد:

  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند میتوانند به عناوین امتیاز دهند.
  • کاربران می‌توانند فقط یک بار به هر عنوان امتیاز دهند.
  • IMDb از الگوریتم‌ هایی برای جلوگیری از تقلب و دستکاری در امتیازات استفاده می‌کند.
  • امتیازها به طور مرتب به‌ روز می‌شوند تا میانگین دقیق را منعکس کنند.

با اینکی آی ام دی بی در فرایند رتبه بندی و امتیاز دهی از الگوریتم های مفیدی استفاده میکند، همچنان برخی از منتقدان به دلیل اینکه فرایند امتیاز دهی توسط افراد خاص با سلیقه های خاص به وقوع میپیوندد، مورد انتقاد قرار میدهند. از طرفی نظر های بیان شده در نتیجه کار تغییر حاصل نکرده و همچنان این وبسایت، مرجعی بزرگ و قدرتمند برای بسیاری از اشخاص در سراسر دنیا میباشد.

رتبه بندی IMDb هر چند وقت یکبار به روز می شود؟

رتبه بندی IMDb هر چند وقت یکبار به روز می شود؟

میانگین رتبه بندی آی ام دی بی با دریافت هر رای ثبت شده تغییر نخواهد کرد. در عوض چندین بار در روز آپدیت شده و نتیجه تمامی امتیازهای وارد شده ممکنه به هر محتوا را اعمال خواهد کرد. پس اگر تاکنون این اتفاق برایتان افتاده باشد که در وبسایت IMDB امتیاز داده و تغییری در نتیجه رتبه بندی مشاهده نکرده ایید، نگران نباشید و چند ساعت بعد بار دیگر به مشاهده نتایج بپردازید.

چگونه رتبه IMDb نمایش داده شده در صفحه عنوان را به ازای هر رای مشاهده کنیم؟

آی ام دی بی همه رتبه‌ بندی‌ های فردی که توسط کاربران ثبت‌ نام شده در این وبسایت ارسال می‌ شود را در نظر گرفته و از آنها برای محاسبه یک رتبه استفاده میکند. این مرجع از میانگین حسابی (یعنی مجموع همه آرا تقسیم بر تعداد آرا) استفاده نمیکند، اگرچه میانگین و میانگین آرا را در صفحه تفکیک آرا نمایش میدهد، در عوض امتیاز نمایش داده شده در صفحه عنوان یک میانگین وزنی است. برای نمایش تفکیک آرا، روی تعداد آرا که مستقیماً زیر میانگین رتبه‌ بندی کاربران IMDb قرار دارد کلیک کنید.

حال ممکن است که سوالی برایتان پیش آید که محاسبه امتیازات براساس میانگین وزنی به چه صورت است؟

در جواب این سوال میتوان گفت که IMDb میانگین های وزنی رای را به جای میانگین داده های خام منتشر می کند. ساده‌ ترین راه برای توضیح آن این است که اگرچه همه آرای دریافتی کاربران پذیرفته و در نظر میشود، اما همه رای‌ ها تأثیر (یا «وزن») یکسانی در رتبه‌بندی نهایی ندارند. هنگامی که فعالیت رأی گیری غیر معمول شناسایی می شود، ممکن است یک محاسبه وزن متفاوت برای حفظ قابلیت اطمینان سیستم IMDB اعمال شود. برای اطمینان از موثر ماندن مکانیسم رتبه‌بندی، روش دقیق مورد استفاده برای ایجاد رتبه‌ بندی فاش نشده است.

معیار امتیاز دهی imdb

آیا امتیاز دهی های من در رتبه‌ بندی کلی یک سریال یا فیلم حساب می‌شود؟

بله، پس از تأیید حساب خود، رتبه‌ بندی‌ های شما در مجموع لحاظ می‌شود. برای بررسی اینکه آیا حساب شما تأیید شده است یا خیر، اگر از رایانه رومیزی استفاده می کنید، به صفحه فعالیت خود بروید. اگر حساب خود را تأیید نکرده‌ اید، به روی بنر «لطفاً حساب خود را تأیید کنید» کلیک کرده در بالای صفحه به قسمت اعتبار حساب بروید.

چرا باید به صحت رتبه بندی IMDb اعتماد کرد؟

رتبه‌ بندی‌ های IMDb «دقیق» هستند به این معنا که با استفاده از یک فرمول ثابت و بی‌ طرف محاسبه می‌شوند، اما خود وبسایت ادعا نمیکند که رتبه‌ بندی‌ های IMDb به معنای کیفی مطلق «دقیق» هستند. این رتبه‌ بندی‌ ها به‌ عنوان روشی ساده‌ شده برای مشاهده نظر سایر کاربران IMDb در سراسر جهان درباره عناوین فهرست‌ شده در سایت ارائه شده است. در نهایت هر فردی در قضاوت درباره ارزش یک اثر داوری می‌کند که چه چیزی «خوب» یا «بد» است. به رتبه بندی ها بیشتر به عنوان یک راهنما فکر کنید تا یک حکم کیفی غیرقابل انکار. در تحلیل نهایی، نظرات در مورد کیفیت فیلم‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی ذهنی است و امتیاز IMDb نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به طور کلی، سیستم رتبه‌ بندی IMDb ابزاری مفید برای یافتن فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌ های تلویزیونی مورد علاقه شما است. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که امتیازات فقط یک نظر هستند و شما همیشه باید قبل از تصمیم‌ گیری نهایی، نظرات و نقد ها را از منابع مختلف بررسی کنید.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x