معرفی لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

calender 6 ماه قبل
معرفی لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

فیلم ها و سریال های ساخته شده تاکنون هریک در مکان خاصی که توسط تیم تولید کننده محتوا مشخص میشود، فیلمبرداری شده اند. ممکن است که فیلم ها و سریال ها در مکان های متعددی و حتی در کشور های متفاوتی فیلمبرداری شده باشند. جهان به عنوان پس زمینه ای وسیع برای بسیاری از فیلم ها و سریال ها عمل می کند. به صورت کلی انتخاب مکان فیلمبرداری برای ساخت فیلم و سریال، امری پیچیده و شامل عوامل مختلفی است.

اگر بخواهیم طبقه بندی کنیم مهم ترین امر در انتخاب لوکشین داستان و فیلمنامه میباشد. مکانی که در آن فیلمبرداری انجام میشود میبایست با فضای داستانی تعریف شده هماهنگ باشد تا که بتواند حال و هوای خوبی را به ببینندگان منتقل کند. به عنوان مثال اگر که خط داستانی مربوط به اتفاقاتی که در یک شهر یا روستان اتفاق می افتد باشد، میبایست مکان فیلمبردازی نیز در شهر و یا روستای کوچکی انجام پذیرد.

از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب مکان فیلمبرداری میتوان به میزان بودجه تعیین شده اشاره کرد. هزینه های مربوط به اجرای فرایند فیلمبرداری از جمله حمل و نقل عوامل و تجهیزات، اجاره مکان استقرار، امکانات خدماتی و رفاهی و مجوز های رسمی براساس بودجه در نظر گرفته شده پرداخت خواهند شد. امکانات موجود در لوکیشن نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. از جمله آنها میتوان به نورپردازی، دکور، تجهیزات و نیروی کار ماهر اشاره کرد. وجود تمامی این موارد میتوان به انجام سریع تر امور کمک بسزایی داشته باشد.

از دیگر موارد میتوان به قوانین و مقررات مربوط به هر مکان و لوکیشن اشاره کرد. قوانین وضع شده مربوط به فیلمبرداری در مناطق متفاوت میتواند که تفاوت بسزایی داشته باشد. به همین منظور برای انتخاب میبایست که فاکتور های متفاوتی در نظر گرفته شود و در صورت سهولت برای تولید کننده، اقدام به اخذ مدارک لازمه کنند. اگر که مدارک لازمه تهیه نشوند امکان بروز مشکلات و حتی توقف پروژه وجود خواهد داشت. در ادامه به معرفی لوکیشن های فیلمبرداری برخی از فیلم و سریال ها خواهیم پرداخت.

لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

لوکیشن فیلمبرداری ارباب حلقه ها

  1. ارباب حلقه ها Lord of the Rings

    لوکیشنی که در این سری با عنوان زمین میانه جی آر تالکین شناخته میشود، دهکده روستایی زیبایی به نام ماتاماتا در نیوزلند، در قلب منطقه وایکاتو (جزیره شمالی) میباشد. کلبه‌ های کاهگلی عجیب و غریب شایر که اطراف آن را حومه های بت‌ نی از چمن‌ زارهای پر از گُل، گوسفندان با آئینگ و جویبار های متلاطم احاطه کرده‌ اند. این مکان به‌ عنوان «هابیتون» نیز شناخته می‌ شوند که در آن طرفداران LOR می‌توانند به گشت و گذار بروند و وانمود کنند که آنها هم هابیت هستند.

    لوکیشن فیلمبرداری تلقین

  2. تلقین Inception

    لوکیشن فیلمبرداری فیلم شگفت‌ انگیز تلقین، از کشوری به کشور دیگر و شهری به شهر دیگر می‌ چرخد ( همانطور که صحنه‌ های دنیای رویایی مناسب است ). اما ما داستان را در ژاپن، در معبد پرآذین قرن هفدهمی Nijo میبینیم. یا بهتر است بگوییم، مجموعه‌ ای با مالکیت برادران وارنر با طراحی بر اساس قلعه نیجو… که در واقع در کیوتو قرار دارد و برای عموم آزاد است.

    لوکیشن فیلمبرداری آواتار

  3. آواتار Avatar

    فیلم آواتار ۲۰۰۹ ترکیبی شگفت‌ انگیز از اکشن‌ های زنده و سکانس‌ های کامپیوتری است که عمدتاً در پس‌ زمینه‌ ای از جنگل‌ های بارانی قرار دارد که توسط یک نژاد دوستدار طبیعت و پوست آبی به نام Na’vi زندگی می‌ کند. بنابراین، تشخیص اینکه یک مکان واقعی و چه چیزی “تکنیک شده” است، دشوار است، اما یک چیز را به قطع میتوان گفت که میزانی از فیلمبرداری آواتار به کارگردانی کامرون، در سرزمین های هاوایی انجام پذیرفته است.

    لوکیشن فیلمبرداری پدرخوانده

  4. پدرخوانده The Godfather

    فیلم پدرخوانده ۱۹۷۲، داستانی خشن و پیچیده از وفاداری های خانوادگی، قتل، اجبار، مواد مخدر و پیشنهاد های “او نمی تواند رد کند” است. خانواده کورلئونه، به سرپرستی ویتو (مارلون براندو)، اهل شهر کورلئونه در سیسیل هستند، اما به دلیل ظاهر بیش از حد توسعه یافته آن، فیلمبرداری به روستاهای زیباتر و جوی تر Savoca (تصویر) و Forza d’Agrò منتقل شد که در نزدیکی تائورمینا میباشد.

    لوکیشن فیلمبرداری انتقام جویان

  5. انتقام جویان The Avengers

    در فیلم انتقام‌ جویان، ترکیبی از ابرقهرمانانی مانند مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، هالک و ثور را در نظر بگیرید که به نیروها می‌ پیوندند تا برادر شرور ثور، لوکی (با بازی تام هیدلستون) را از تسخیر و حکومت بر سیاره زمین بازدارند. شهر کلیولند در اوهایو به عنوان مکان فیلمبرداری انتخاب میشود که به دلیل شبیه شدن به شهر نیویورک دو برابر می شود. “میدان اشتوتگارت”، جایی که لوکی مردم را مجبور می کند در مقابل او زانو بزنند، میدان عمومی کلیولند است.

    لوکیشن فیلمبرداری هری پاتر

  6. هری پاتر Harry Potter

    جنگ های رویایی آکسفورد در بسیاری از فیلم ها اتفاق افتاده اند، اما این کالج کریست چرچ است که در فیلم های هری پاتر بیشتر قابل تشخیص است و به عنوان مدرسه بی نظیر هاگوارتز انتخاب و بزرگنمایی شده است. از تالار بزرگ پوشیده از غار های چوبی و پلکان قرن شانزدهمی طنین انداز گرفته تا صومعه ها و چهارگوش های شبح وار، چرچ مسیح محیطی عالی برای فرارهای جادویی ایجاد می کند.

    لوکیشن فیلمبرداری فارست گامپ

  7. فارست گامپ Forrest Gump

    فیلم فارست گامپ ۱۹۹۴ با روایتی برای ذوب سخت‌ ترین قلب‌ ها، تقویت‌ شده توسط یک موسیقی متن فوق‌ العاده، با فارست متفکری شروع می‌ شود که روی نیمکت ایستگاه اتوبوس در میدان چیپوا، ساوانا، جورجیا نشسته است و داستان خود را برای هر کسی که گوش می‌ دهد تعریف می‌ کند. اکنون در موزه تاریخ ساوانا، نه چندان دور از میدانی که نیمکت در آن وجود داشت، جایی است که فارست این جمله جاودانه را به زبان می آورد: «زندگی مانند یک جعبه شکلات است. شما هرگز نمی دانید کدام یک را خواهید گرفت.

    لوکیشن فیلمبرداری گلادیاتور

  8. گلادیاتو Gladiator

    اکثر طرفداران فیلم گلادیاتور می توانند این جملات جاودانه را بخوانند: اسم من ماکسیموس دسیموس مریدیوس است… پدر یک پسر مقتول، شوهر برای یک زن کشته شده و من انتقام خود را در این زندگی یا آخرت خواهم گرفت. این یک فیلم پرهیجان و احساسی برنده اسکار است که توسط محیط اطرافش قدرتمند تر شده است، از جنگل های تاریک “آلمان” (نزدیک فارنهام) تا شهر سوخته آفریقایی Aït Ben Haddou، در نزدیکی Ouarzazate در مراکش، جایی که ماکسیموس به بردگی فروخته می شود.

    لوکیشن فیلمبرداری درخشش

  9. درخشش The Shining

    شاید شهامت دیدن فیلم ترسناک روانشناختی استنلی کوبریک، The Shining را به دست آورده باشید یا نه، اما مطمئناً در مورد آن شنیده اید. وحشت در “هتل اوورلوک” رخ می دهد، جایی که جک تورنس (جک نیکلسون) به عنوان سرایدار زمستانی به همراه همسر و پسرش، دنی، استخدام می شود. فضای داخلی هتل در استودیو الستری در هرتفوردشایر انگلستان فیلمبرداری شده است، اگرچه نمای بیرونی آن در واقع لژ تیمبرلاین در مونت هود، شمال اورگان است.

    لوکیشن فیلمبرداری شوالیه تاریکی برمیخیزد

  10. شوالیه تاریکی برمیخیزد The Dark Knight Rises

    بروس وین (با نام مستعار بتمن) در حالی که با موفقیت از اعماق زندان زیرزمینی کثیف فرار می کند، با منظره قلعه باشکوه مهرانگر روبرو می شود. کاخ قرن پانزدهمی که به طرز فوق‌ العاده‌ ای بر روی صخره‌ ای مشرف به شهر جودفور در راجستان قرار دارد، محیطی ترسناک را برای «گودال» ایجاد می‌ کند که زمانی Bane رام‌ ناپذیر را زندانی می‌ کرد. فیلمبرداری بین ماه مه و نوامبر ۲۰۱۱ در مکان های مختلف در سراسر جهان مانند لندن، جودپور، ناتینگهام، لس آنجلس، گلاسکو، نیوآرک، شهر نیویورک و پیتسبورگ انجام شد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x