فیلم هندی یا فیلم سینمایی هندی؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه

calender 12 ماه قبل
فیلم هندی یا فیلم سینمایی هندی؟

اصطلاح فیلم هندی اغلب برای اشاره به تولیدات فیلمی از کشور هند استفاده می‌شود. این فیلم‌ ها ممکن است در هر یک از زبان‌ ها و مناطق فرهنگی متعدد این کشور تولید شده باشند.
عبارت “سینمایی هندی” ممکن است به تولیدات سینمایی کلی این کشور از جمله فیلم‌ های بالیوود (که در بمبئی تولید می‌شوند و بخش عمده‌ای از صنعت فیلم هند را تشکیل می‌دهند) تا فیلم‌های مناطق دیگر مثل Tollywood (فیلم‌های تلوگو)، Kollywood (فیلم‌های تامیل) و سایر صنایع منطقه‌ای اشاره کند.

بنابراین، فیلم هندی و سینمایی هندی هر دو به فیلم‌هایی اشاره دارند که در کشور هند تولید می‌شوند، اما “سینمایی هندی” ممکن است گستره وسیع‌تری از زبان‌ها، سبک‌ها و مناطق فرهنگی را در بر گیرد.

معرفی برخی از فیلم‌های جذاب هندی

۱. Sholay (1975)

به کارگردانی Ramesh Sippy، این فیلم یکی از برترین و مهم ترین فیلم‌های بالیوود به شمار می‌رود. در این فیلم دو دزد کوچک به نام های Jai (Amitabh Bachchan) و Veeru (Dharmendra) توسط پلیس محلی استخدام می‌شوند تا یک گروهان بزرگ از دزدها را از بین ببرند.

۲. Dangal (2016)

این فیلم زندگی مبارزه با کشمکش دو خواهر بزرگ کشتی، Geeta و Babita Phogat را روایت می‌کند. کارگردانی توسط Nitesh Tiwari با بازی Aamir Khan در نقش پدر آنها، Dangal یکی از فیلم های پرفروش تاریخ بالیوود است.

۳. Lagaan (2001)

Lagaan به کارگردانی Ashutosh Gowariker یکی از فیلم‌هایی است که فراتر از مرزهای هند شناخته شده‌است. با بازی Aamir Khan ،Lagaan روایتگر قصه روستاییانی است که با شرطی با رئیس منطقه، یک بازی کریکت بین‌المللی را می نوازند تا مالیات خود را کاهش دهند.

۴. Kabhi Khushi Kabhie Gham… (2001)

این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های خانوادگی بالیوود است که از جمله ستارگانی که در آن بازی کرده‌اند می‌توان به Amitabh Bachchan ،Shah Rukh Khan ،Kajol و Kareena Kapoor اشاره کرد. فیلم داستان چند رابطه خانوادگی پیچیده و تاثیر آنها بر زندگی افراد خانواده را روایت می‌کند.

۵. Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995)

این فیلم که با بازی Shah Rukh Khan و Kajol ساخته شده، به حساب یکی از برترین فیلم‌های عاشقانه بالیوود می‌آید و یک موضوع مورد علاقه برای فیلم‌سازان فیلم های عاشقانه هند است.

 

دو کمپانی دیگر کشور هندوستان که در زمینه تولید فیلم هندی جدید فعالیت دارند عبارت اند از تلوگو و تامیل که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

فیلم‌های برتر Tollywood

Tollywood عبارتی است که به صنعت سینمای تلوگو در جنوب هند اشاره می‌کند و برخی از فیلم‌های برتر این صنعت شامل:

باهوبالی (Baahubali)

باهوبالی به کارگردانی S.S. Rajamouli، یک فیلم ملودرام فانتزی-ماجراجویی هندی است که در دو قسمت اصلی ارائه شده است:

  1. باهوبالی: شروع (Baahubali: The Beginning) – منتشر شده در ۲۰۱۵
  2. باهوبالی: پایان (Baahubali: The Conclusion) – منتشر شده در ۲۰۱۷

داستان

داستان باهوبالی درباره دو برادر به نام‌های باهوبالی و بھلالدی اتمغریبی است که برای به دست آوردن تاج و تخت مملکت ماهیشماتی در جنگند.

قسمت اول (شروع)

وقتی سانگا و شوهرش، در بخشی از قبیله ای که در اطراف استان مایسماتی میباشد، زندگی می کنند، نوزادی را که در حال غرق شدن است نجات می دهند. آنها از پیشینه نوزاد یا آینده ای که در انتظارش است اطلاعی ندارند. این بچه به شیوودو بزرگ می‌شود، روح آزاد که می‌خواهد کوه‌ ها را کشف کند و در این فرآیند ریشه‌ های خود را می‌آموزد و سپس به کل هدف زندگی خود پی می‌برد و در نهایت با بالالا دیوای توانا مواجه می‌شود!

قسمت دوم (پایان)

Kattappa داستان آمارندرا باهوبالی را برای شیوودو روایت می کند که نسب او را به عنوان شاهزاده ماهیشماتی و پسر آمارندرا باهوبالی می آموزد. شیوودو که اکنون ماهندرا باهوبالی است، تصمیم می گیرد با کمک کاتپاپا، بهالالادوا را به خاطر تمام اعمال نادرست گذشته خود از سلطنت خلع و مجازات کند.

کارنامه فیلم

باهوبالی، همچون فیلم‌های بزرگ سینمایی، تصویری زیبا از داستانی با الهام از تاریخ و اسطوره‌های هندی به تصویر می‌کشد. با توجه به بودجه باورنکردنی و همچنین کیفیت بالای تولید و صدا، این دو قسمت از فیلم‌های باهوبالی در بین مخاطبان هندی بسیار محبوب شد و با درآمد زیادی همراه بود.

صنعت فیلم‌ سازی تامیل Kollywood

این کمپانی که معمولاً به عنوان Kollywood شناخته می‌شود، تولیدکنندهٔ فیلم‌های بسیاری است که از نظر بینندگان و منتقدین مورد تحسین قرار گرفته‌اند. در زیر چندین فیلم برتر سینمای تامیل که بر اساس نمره داده شده توسط کاربران IMDb رتبه‌بندی شده‌اند را معرفی می‌کنم:

Pariyerum Perumal

یک دانشجوی حقوق در دانشگاه عاشق دخترکی میشود که خانواده ی قدرتمندی دارد وی هر چه به دختر نزدیک تر میشود توسط خانواده ی دخترک مورد ازار و اذیت قرار میگیرد و…

Jai Bhim

وقتی یک مرد روستایی به اتهام دزدی دستگیر می شود، همسرش به یک وکیل حقوق بشر مراجعه می کند تا به اجرای عدالت برای او و آزادی وی کمک کند…

Sarpatta Parambarai

هنگامی که سارپاتا پارامبرائی برای مسابقه مرگ یا مردن به چالش کشیده می شود ، آیا کابیلان ، یک کارگر جوان ، خود دستکش می پوشد و قبیله خود را به پیروزی می رساند ، یا توسط مادر ناراضی و سیاست خطرناک او منصرف می شود؟

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم که برخی از فیلم های برتر هندی و نیز کمپانی های تولید کننده فیلم هندی دوبله فارسی جدید را به شما معرفی کنیم. اکنون میتوان نتیجه گرفت که فیلم های هندی به تمامی محتوا های تولید شده در کشور هند گفته میشود. از طرفی دیگر استفاده از عباراتی مانند سینمایی هندی میتواند دقیق تر بوده و اشاره که کمپانی سازنده خاصی در این کشور داشته باشد. ناب مووی محتوا های ساخته شده در کمپانی های متفاوت هندی را فراهم کرده که کاربران بتوانند به راحتی به دانلود فیلم مورد نظر خود بپردازند. بهتر است اگر به دنبال محتوا های تولید شده کمپانی فیلم سازی خاصی در هند هستید، از نام آن کمپانی یاد کرده و نتیجه مطلوبی را بدست آورید.سپاس گذاریم که ما را همراهی میکند.

امضا: naabmovie

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x