بیوگرافی سلمان خان و حواشی او – اخباری که باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

calender 10 ماه قبل
بیوگرافی سلمان خان و حواشی او – اخباری که باید بدانید

بیوگرافی سلمان خان

سلمان خان، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ فیلم هندی، در ۲۷ دسامبر ۱۹۶۵ در شهر ایندور، هند متولد شد. او پسر سلیم خان، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ فیلم هندی، و سلما خان، طراح لباس، است.

سلمان خان در سال ۱۹۸۸، با بازی در فیلم بیوی هو تو ऐसी، به سینمای هند راه یافت. این فیلم موفقیت تجاری بزرگی داشت و باعث شد که سلمان خان به یک ستارهٔ جوان و محبوب تبدیل شود.

سلمان خان در طول سه دههٔ فعالیت خود در سینمای هند، در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرده‌است. او در فیلم‌های مختلفی از جمله اکشن، کمدی، درام و عاشقانه بازی کرده‌ است. بازیگرانی همچون سلمان خان سبب شده اند از گذشته تاکنون مردمان سراسر دنیا علاقه بسزایی به دانلود فیلم هندی داشته و راضی باشند.

بیوگرافی سلمان خان و حواشی او - اخباری که باید بدانید

بیوگرافی سلمان خان و حواشی او – اخباری که باید بدانید

برخی از فیلم‌های موفق سلمان خان عبارتند از:

  • موج (۱۹۹۵)
  • بهوت منجال (۱۹۹۵)
  • کاران آرجون (۱۹۹۵)
  • دوست (۱۹۹۸)
  • بهوت پاگل (۱۹۹۸)
  • بهوت سانگام (۲۰۰۳)
  • دیل ولی بازی (۲۰۰۵)
  • گاد تو بارد (۲۰۰۹)
  • پرواز (۲۰۱۶)

سلمان خان یکی از موفق‌ترین بازیگران تاریخ سینمای هند است. او بارها نامزد دریافت جایزهٔ فیلم‌فیر شده‌است و دو بار این جایزه را برای بازی در فیلم‌های بهوت منجال (۱۹۹۵) و گاد تو بارد (۲۰۰۹) دریافت کرده‌است.

سلمان خان علاوه بر بازیگری، در زمینهٔ تهیه‌کنندگی نیز فعالیت دارد. او شرکت فیلم‌سازی سلمان خان فیلمز را تأسیس کرده‌است.

سلمان خان در زمینهٔ خیریه نیز فعالیت دارد. او بنیاد سلمان خان را تأسیس کرده‌است که به کودکان و افراد نیازمند کمک می‌کند.

سلمان خان با جنجال‌های زیادی نیز همراه بوده‌است. او بارها به دلیل رانندگی تحت تأثیر الکل، خشونت خانگی و قتل غیرعمد به دادگاه احضار شده‌است.

در سال ۲۰۲۳، سلمان خان به دلیل قتل غیرعمد یک مرد بی‌خانمان در سال ۲۰۰۲، به پنج سال حبس محکوم شد. اما این حکم در دادگاه عالی تأیید نشد و سلمان خان آزاد شد.

سلمان خان همچنان یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هند است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

حواشی سلمان خان

حواشی سلمان خان

سلمان خان، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ فیلم هندی، یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین بازیگران بالیوود است. او در طول دوران فعالیت خود، همواره با حواشی مختلفی روبرو بوده است. برخی از این حواشی، جنبهٔ جنایی و حقوقی داشته‌اند و برخی دیگر، جنبهٔ اخلاقی و اجتماعی داشته‌اند.

حواشی جنایی و حقوقی سلمان خان

  • در سال ۱۹۹۸، سلمان خان به رانندگی تحت تأثیر الکل متهم شد. او در دادگاه محکوم شد و به پنج سال زندان محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافت و به پنج سال تعلیق تبدیل شد.
  • در سال ۲۰۰۲، سلمان خان به اتهام قتل غیرعمد سه نفر در یک تصادف رانندگی متهم شد. او در دادگاه مجرم شناخته شد و به پنج سال زندان محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافت و به پنج سال تعلیق تبدیل شد.
  • در سال ۲۰۱۵، سلمان خان به اتهام شکار غیرقانونی یک گوزن در سال ۱۹۹۸ متهم شد. او در دادگاه مجرم شناخته شد و به پنج سال زندان محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافت و به پنج سال تعلیق تبدیل شد.

حواشی اخلاقی و اجتماعی سلمان خان

  • در سال ۲۰۱۶، سلمان خان به دلیل اظهارنظرهای جنسیتی خود در مصاحبه‌ای با یک مجلهٔ هندی، مورد انتقاد قرار گرفت. او در این مصاحبه گفته بود که زنان هندی باید «از مردان احترام بیشتری بخواهند».
  • در سال ۲۰۱۸، سلمان خان به دلیل رابطهٔ عاشقانهٔ خود با یک دختر نوجوان، مورد انتقاد قرار گرفت. او در آن زمان ۵۲ سال داشت و این دختر ۱۹ ساله بود.
  • در سال ۲۰۲۳، سلمان خان به دلیل آتش‌بازی خطرناک در سالن سینما، مورد انتقاد قرار گرفت. او در آن زمان در حال اکران فیلم جدید خود بود و پس از پایان فیلم، به همراه هوادارانش در سالن سینما آتش‌بازی کرد. این آتش‌بازی باعث ایجاد وحشت در میان حاضران شد.

برخی از واکنش‌ها به حواشی سلمان خان

  • برخی از طرفداران سلمان خان، این حواشی را ناشی از حسادت رقبای او می‌دانند. آنها معتقدند که سلمان خان به دلیل محبوبیت و موفقیت خود، همواره مورد حمله قرار می‌گیرد.
  • برخی دیگر از مردم هند، سلمان خان را به دلیل رفتارهای خود، فردی بی‌مسئولیت و غیرقابل‌اعتماد می‌دانند. آنها معتقدند که سلمان خان باید به دلیل رفتارهای خود، مجازات شود.

نتیجه‌گیری

سلمان خان، یکی از بازیگران محبوب و پرطرفدار بالیوود است که به همین سبب دانلود فیلم سلمان خان در میان طرفداران هندی و سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. او در طول دوران فعالیت خود، همواره با حواشی مختلفی روبرو بوده است. این حواشی، جنبه‌های مختلفی داشته‌اند و باعث واکنش‌های مختلفی از سوی مردم هند شده‌اند.

فرزندان سلمان خان

فرزندان سلمان خان

سلمان خان، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ فیلم هندی، دارای سه فرزند است:

  • سوهان خان، پسر سلمان خان، در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمد. مادر سوهان، سونام کاپور، بازیگر هندی است. سوهان، یک بازیکن هاکی است و در تیم ملی هاکی هند بازی می‌کند.
  • سهارا خان، دختر سلمان خان، در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمد. مادر سهارا، سوزان خان، بازیگر هندی است. سهارا، یک دانشجوی معماری است.
  • ایشا خان، دخترخواندهٔ سلمان خان، در سال ۱۹۹۳ به دنیا آمد. مادر ایشا، هیما مالینی، بازیگر هندی است. ایشا، یک مدل و بازیگر است.

سلمان خان، در سال ۱۹۸۸ با هیما مالینی ازدواج کرد، اما این ازدواج در سال ۲۰۰۴ به طلاق منجر شد. او در سال ۲۰۰۹ با سوزان خان ازدواج کرد، اما این ازدواج نیز در سال ۲۰۱۱ به طلاق منجر شد.

سلمان خان، از طریق فرزندخواندگی، یک دختر به نام ایشا خان نیز دارد. ایشا، دختر هیما مالینی، بازیگر هندی، است. هیما مالینی و سلمان خان، در سال ۱۹۹۴، زمانی که هیما مالینی با بوبی دیول ازدواج کرده بود، سرپرستی ایشا را بر عهده گرفتند.

دین سلمان خان

دین سلمان خان

دین سلمان خان، بازیگر و تهیه‌کننده فیلم هندی، مشخص نیست. او در یک خانوادهٔ مسلمان به دنیا آمده است، اما خود را مسلمان نمی‌داند.

سلمان خان در مصاحبه‌ای با روزنامهٔ هندوستان تایمز گفته است که او به خدا اعتقاد دارد، اما به هیچ دین خاصی پایبند نیست. او گفته است که دین برای او یک انتخاب شخصی است و او نمی‌خواهد در این مورد به کسی توضیح دهد.

سلمان خان همچنین در مصاحبه‌ای دیگر گفته است که او به همهٔ ادیان احترام می‌گذارد. او گفته است که همهٔ ادیان به دنبال یک هدف هستند و آن هدف، رسیدن به خدا است.

با توجه به این مصاحبه‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که سلمان خان یک فرد مذهبی است، اما به هیچ دین خاصی پایبند نیست. او به همهٔ ادیان احترام می‌گذارد و معتقد است که همهٔ ادیان به دنبال یک هدف هستند.

برخی از افراد معتقدند که سلمان خان به دلیل ازدواج با یک دختر هندو، دین خود را تغییر داده است. اما این ادعا هیچ مدرکی ندارد. سلمان خان و همسرش، کاترینا کیف، هر دو به آزادی مذهبی اعتقاد دارند و به یکدیگر احترام می‌گذارند.

در نهایت، دین سلمان خان یک مسئلهٔ شخصی است که او ترجیح می‌دهد در مورد آن صحبت نکند.

خودکشی سلمان خان

خودکشی سلمان خان

سلمان خان، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ فیلم هندی، در سال ۱۹۹۹، زمانی که ۲۷ سال داشت، تلاش کرد تا خودکشی کند. او در آن زمان با آیشواریا رای، بازیگر هندی، رابطه‌ای عاشقانه داشت، اما این رابطه به جدایی انجامید.

سلمان خان در روز ۲۸ آوریل ۱۹۹۹، در حالی که در خانهٔ خود در بمبئی بود، با اسلحه به خودش شلیک کرد. او به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او در نهایت از این حادثه جان سالم به در برد، اما از ناحیهٔ سر آسیب دید.

دلایل خودکشی سلمان خان مشخص نیست. برخی از منابع می‌گویند که او به دلیل جدایی از آیشواریا رای، دچار افسردگی شده بود. برخی دیگر می‌گویند که او به دلیل مشکلات مالی، دچار مشکلات روحی شده بود.

سلمان خان پس از این حادثه، مدتی از سینما دور ماند. او در سال ۲۰۰۰، با فیلم “موج” به سینما بازگشت.

در سال ۲۰۰۵، سلمان خان در مصاحبه‌ای با مجلهٔ “هندوستات تایمز”، دربارهٔ خودکشی خود صحبت کرد. او گفت که در آن زمان، در شرایط بسیار بدی قرار داشت و احساس می‌کرد که دیگر نمی‌تواند ادامه دهد. او همچنین گفت که از اینکه به خود آسیب رسانده، پشیمان است.

خودکشی سلمان خان، یکی از جنجالی‌ترین حوادث زندگی او بود. این حادثه، تأثیر زیادی بر زندگی او و حرفهٔ او داشت.

سلمان خان

عکس پیری سلمان خان

سلمان خان، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازیگران بالیوود است. او به دلیل بازی در فیلم‌های موفقی مانند «بهوت منجال»، «کاران آرجون»، «دوست»، «بهوت پاگل»، «بهوت سانگام»، «دیل ولی بازی»، «گاد تو بارد»، «پرواز»، «تایگر زنده است»، «پرواز بر فراز کابل» و «بهت کجا هسی» شناخته می‌شود.

سلمان خان، در سال ۲۰۲۳، ۵۸ ساله می‌شود. او در این سن، هنوز هم یکی از پرکارترین بازیگران بالیوود است و همچنان در فیلم‌های زیادی بازی می‌کند.

در زیر، چند عکس از پیری سلمان خان آورده شده است:

سلمان خان در پیری

عکسی دیگر از پیری سلمان خان

سلمان خان در پیری

سلمان خان در پیری

سلمان خان همچنان به فعالیت خود در زمینه سینما ادامه میدهد. فیلم تایگر ۳ جدید ترین فیلم او میباشد که به تازگی به روی پرده سینما رفته است. او همچنین دومین بازیگر ثروتمند هندوستان و کمپانی بالیوود میباشد. فیلم سلمان خان به دلیل محبوبیتی که شخص خود او در میان مردم دارد، از طرفداران بسیاری برخوردار میباشد. کشور ایران نیز از این امر خارج نبوده و مردمانی ایران زمین نیز علاقه بسزایی به شخص سلمان خان دارند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x