۱۲ فیلم و سریال برتر هیرویوکی سانادا

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

1 ماه قبل
۱۲ فیلم و سریال برتر هیرویوکی سانادا

هیرویوکی سانادا، زاده ۱۲ اکتبر ۱۹۶۰، بازیگر و رزمی‌ کار ژاپنی است. او که کار خود را در سن ۶ سالگی در اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز کرد، با بازی در فیلم‌ های اکشن ژاپنی و هنگ‌ کنگی به شهرت رسید و بعداً خود را به عنوان یک بازیگر دراماتیک نیز تثبیت کرد. سانادا به خاطر مهارت‌ های رزمی‌ اش نیز مورد تحسین قرار گرفته است. او کمربند مشکی در رشته‌ های جودو، کاراته و کندو دارد، و در چندین فیلم و سریال تلویزیونی به عنوان بدل‌ کار رزمی نیز فعالیت کرده است.

هیرویوکی سانادا ( از سن شش سالگی ) بیش از پنج دهه است که روی هنر خود کار می کند. سانادا اولین نقش خود را در فیلم بازی شانس بازی کرد، جایی که در کنار سانی چیبا، رزمی کار و هنر پیشه تحسین شده ژاپنی بازی نقش خود را ایفا کرد. او که در هنر های رزمی و بازیگری شکسپیر آموزش دیده است، تقریباً تمام صحنه ها را در نقش لرد یوشی توراناگا در شوگان FX می دزدد. متأسفانه، این سریال تقریباً به پایان رسیده است، اما او در بسیاری از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بازی کرده است که ارزش وقت شما را دارند. خب، احتمالاً چند فیلم وجود دارد که می‌ توانید به فهرست خود اضافه کنید، حتی اگر هرگز قصد نداشته باشید که فهرستی جامع برای خود تهیه کنید. گفته می شود، سانادا نقش های درخشان کمتر شناخته شده ای در فیلم شناسی خود دارد. مطمئن باشید، برای هیرویوکی سانادا هیچ کمبودی در پروژه‌ ها نخواهید داشت، پس همین الان شروع به تماشا کنید.

برخی از نکات برجسته دیگر در مورد حرفه هیرویوکی سانادا

  • او در سال ۲۰۰۲ به خاطر مشارکت در ترویج فرهنگ ژاپنی در بریتانیا، نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.
  • او اولین بازیگر ژاپنی بود که برای بازی در نقش اصلی یک فیلم هالیوودی (“آخرین سامورایی”) انتخاب شد.
  • وی در سال ۲۰۱۰ جایزه یک عمر دستاورد را در جشنواره فیلم آسیایی نیویورک دریافت کرد.

هیرویوکی سانادا یکی از مورد احترام‌ ترین بازیگران ژاپن است. او به خاطر بازی‌ های متنوع، مهارت‌ های رزمی چشمگیر و تعهدش به ترویج فرهنگ ژاپنی در سراسر جهان شناخته شده است.

۱۲ فیلم و سریال برتر بازیگر ژاپنی هیرویوکی سانادا

  1. Shōgun 2024

    Shōgun 2024

     

    سریال شوگان یک درام تاریخی حماسی است که در ژاپن دوران فئودالی، اواخر قرن شانزدهم میلادی روایت می‌ شود. این سریال بر اساس رمانی به همین نام اثر جیمز کِلَوِل، نویسنده آمریکایی ساخته شده است. Sanada کاملاً به عنوان Yoshii Toranaga در سریال شوگان درخشیده است. این بازیگر ترسناک، بیرحم و باهوش مانند جهنم، نجابت و انسانیت را برای چنین شخصیت مهیبی به ارمغان می آورد. فقط باید بگوییم: به این مرد یک امی بدهید!

  2. Westworld 2016

    Westworld 2016

    در سریال وست ورلد ، سانادا با معرفی پارک موضوعی Shogun World به سریال علمی تخیلی HBO پیوست. او نه تنها به عنوان موساشی در دل همه ترس ایجاد کرد، بلکه راهنمایی های فرهنگی مهمی را در طول فیلمبرداری سریال ارائه کرد.

  3. John Wick 4 2023

    John Wick 4 2023

    در فیلم جان ویک ۴ از Donnie Yen گرفته تا Halle Berry، فرنچایز John Wick هیچ کمبودی در فیلم‌ های افسانه‌ ای ندارد. این شامل سانادا می شود که در قسمت چهارم در نقش شیمازو کوجی، شمشیرزن قدرتمند و متحد ویک ظاهر می شود.

  4. Bullet Train 2022

    Bullet Train 2022

    در فیلم قطار سریع السیر Bullet Train ، فیلم شیک و پر جنب و جوش دیوید لیچ محصول ۲۰۲۲، Sanada نقش بزرگتر، عضو سابق یاکوزا و جنگجوی قدرتمندی را به تصویر می کشد که ماموریتش محافظت از خانواده اش در برابر قاتلان است. او ممکن است زمان نمایش محدودی داشته باشد، اما مثل همیشه تاثیری ماندگار بر جای می گذارد.

  5. Mortal Kombat 2021

    Mortal Kombat 2021

    در فیلم مورتال کامبت ، اقتباس مورد انتظار Mortal Kombat – که بر اساس بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است – سرانجام در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. سانادا به عنوان شخصیت نمادین Hanzo Hasashi، با نام مستعار Scorpion، اثر خود را بر میراث خود گذاشت. دهه‌ ها تجربه هنر های رزمی این بازیگر، او را به یک جنگجوی باورنکردنی ترسناک تبدیل می‌ کند.

  6. Rush Hour 3 2007

    Rush Hour 3 2007

    در فیلم ساعت شلوغی ۳ که قسمت سوم مجموعه ساعت شلوغی دوست‌ داشتنی، سانادا در نقش کنجی، برادر رضاعی بازرس لی، که به رئیس یک سندیکای جنایی تبدیل می‌ شود، ایفای نقش میکند. او بدلکاری چشمگیری را در مقابل دوست دیرینه خود جکی چان به نمایش می گذارد.

  7. The Last Samurai 2003

    The Last Samurai 2003

    با ایفای نقش در فیلم آخرین سامورایی ، اولین باری بود که سانادا در یک فیلم بزرگ تولید هالیوود حضور داشت، در مقابل تام کروز بود. آخرین سامورایی یک درام تاریخی درباره یک سرباز آمریکایی است که در بحبوحه بازسازی میجی با جنگجویان سامورایی درگیر می شود. بازی سانادا در نقش اوجیو تحسین منتقدان و توجه استودیو های هالیوود را به همراه داشت.

  8. Ringu 1998

    Ringu 1998

    فیلم رینگ یک شاهکار ترسناک از فیلم های ترسناک آسیایی را به راه انداخت که ده ها بازسازی آمریکایی را به دنبال داشت. داستان فیلم، بر اساس مفهوم وحشتناک یک نامه زنجیره ای به نام رینگ، درباره یک نوار ویدئویی است که باعث میشود هرکسی فیلم را ببیند، پس از ۷ روز جان خود را از دست خواهد داد. سانادا در نقش ریوجی تاکایاما روشن بین، که تلاش می کند نفرین را بشکند، جاذبه را به فیلم می آورد.

  9. Shogun’s Samurai 1978

    Shogun’s Samurai 1978

    یکی از نقش‌ های مهم سانادا در فیلم سامورایی شوگون بود که نقش پسر یاگیو جوبی میتسیوشی (سانی چیبا) را بازی می‌ کرد. این فیلم در ژاپن موفق شد و حتی منجر به یک اسپین آف تلویزیونی شد. همچنین نقطه عطفی در مربیگری چیبا از سانادا بود.

  10. The Twilight Samurai 2002

    The Twilight Samurai 2002

    فیلم سامورایی گرگ و میش در یک داستان غیر متعارف سامورایی، سانادا را در نقش سیبی ایگوچی، یک حسابدار فقیر که مشتاق است به تمام پتانسیل خود به عنوان یک سامورایی و به عنوان یک مرد دست یابد، به نمایش میگذارد. اجرای صمیمانه و وحشیانه عاطفی او تحسین بین المللی را برانگیخت.

  11. Sunshine 2007

    Sunshine 2007

    فیلم Sunshine که در آینده ای آخرالزمانی روایت میشود، داستان هشت مرد و زن را روایت می کند که در آخرین ماموریت برای احیای خورشید قبل از تاریک شدن سیاره هستند. سانادا نقش کاندا، کاپیتان کشتی را بازی می کند. او در بسیاری از لهجه‌ های انگلیسی آموزش دید تا پیشینه آموزشی و تجربی شخصیت خود را به تصویر بکشد.

  12. Lost 2004

    Lost 2004

    درست است، سانادا حتی در یکی از افسانه‌ ای‌ ترین برنامه‌ های تلویزیونی تمام دوران به نام گمشده ایفای نقش کرد. او در فصل آخر به گروه بازیگران پیوست و بی‌ درنگ تئوری‌ های مخاطبان درباره پایان سریال را تکان داد. شخصیت او، دوگن، ساکن معبد اسرارآمیز بود و داستانی داشت که ریسمان‌های هواداران را به خود جذب می‌کرد.