۱۰ فیلم معروف که بیشترین جایزه اسکار را گرفته اند

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

3 ماه قبل
۱۰ فیلم معروف که بیشترین جایزه اسکار را گرفته اند

جوایز اسکار به عنوان افتخاری بزرگ در صنعت سینما تلقی می‌ شوند و دریافت آنها می‌ تواند به طور قابل توجهی بر حرفه و اعتبار یک فیلمساز یا بازیگر تأثیر بگذارد. علاوه بر این، این جوایز می‌ توانند به افزایش محبوبیت فیلم‌ ها و جذب مخاطبان بیشتر کمک کنند. در طول تاریخ جوایز اسکار، فیلم‌ های زیادی بوده‌ اند که افتخار دریافت چندین جایزه را کسب کرده‌ اند. در میان این آثار، ۱۰ فیلم به عنوان رکورد دار بیشترین جوایز اسکار شناخته می‌شوند که در اینجا به ترتیب تعداد جایزه به آنها اشاره می‌کنیم.

۱۰ فیلم معروف برنده بیشترین جایزه اسکار

جوایز اسکار که به طور رسمی جوایز آکادمی (Academy Awards) نامیده می‌شوند، به پاس دستاورد های برجسته در صنعت فیلمسازی، سالانه توسط آکادمی علوم و هنر های تصویری (AMPAS) به بهترین آثار سینمایی جهان اهدا می‌شوند.

جوایز اسکار در دسته‌ های مختلفی اهدا می‌شوند که برخی از مهم‌ ترین آنها عبارتند از:

بهترین فیلم: این جایزه به بهترین فیلم از نظر کلی اهدا می‌شود.

بهترین کارگردان: این جایزه به بهترین کارگردان یک فیلم اهدا می‌شود.

بهترین بازیگر نقش اول مرد: این جایزه به بهترین بازیگر مرد در یک نقش اصلی اهدا می‌شود.

بهترین بازیگر نقش اول زن: این جایزه به بهترین بازیگر زن در یک نقش اصلی اهدا می‌شود.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: این جایزه به بهترین بازیگر مرد در یک نقش مکمل اهدا می‌شود.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: این جایزه به بهترین بازیگر زن در یک نقش مکمل اهدا می‌شود.

بهترین فیلم خارجی زبان: این جایزه به بهترین فیلم تولید شده در خارج از ایالات متحده آمریکا اهدا می‌شود.

بهترین فیلمنامه اقتباسی: این جایزه به بهترین فیلمنامه‌ ای که از یک اثر موجود مانند کتاب یا داستان کوتاه اقتباس شده باشد، اهدا می‌شود.

بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی: این جایزه به بهترین فیلمنامه‌ ای که داستانی اورجینال داشته باشد، اهدا می‌شود.

در ادامه ۱۰ مورد از فیلم هایی که بیشترین جوایز اسکار را دریافت کرده اند و اینکه هریک در چه زمینه ای موفق به دریافت جوایز شده اند، بیان شده است.

  • Lord of the Rings: The Return of the King 2003

    Lord of the Rings: The Return of the King 2003

    فیلم پایانی سه گانه پیتر جکسون بر اساس J.R.R. رمان‌ های تالکین بیشترین جوایز را در بین هر فیلمی در قرن بیست و یکم به ارمغان آورد. این فیلم در سال ۲۰۰۳ برنده هر ۱۱ نامزدی خود از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، تدوین، دکور، طراحی لباس، گریم، موسیقی اصلی، آهنگ اصلی، میکس صدا و جلوه های بصری شد. دانلود فیلم ارباب حلقه ها ۳

  • Titanic 1997

Titanic 1997

داستان عاشقانه ای که در آن سرنوشت کشتی تایتانیک از هم پاشید، فیلم تایتانیک ساخته جیمز کامرون محصول ۱۹۹۷ با بازی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت بوده که با رکورد ۱۱ اسکار توانست عناوین بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمبرداری، دکوراسیون صحنه، طراحی لباس، تدوینگر فیلم، موسیقی متن، آهنگ، صدا، ویرایش افکت های صوتی و جلوه های بصری را از آن خود کند.

  • Ben-Hur 1959

    Ben-Hur 1959

    فیلم بن هور نشان می‌ دهد که وقتی یک شاهزاده یهودی که دوست رومی‌ اش به او خیانت کرده و او را به بردگی می‌ کشد و او تشنه انتقام است، چه اتفاقی می‌ افتد. این فیلم در سال ۱۹۵۹ اولین فیلمی بود که برنده ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، بازیگر نقش مکمل، فیلمبرداری (رنگی)، طراحی صحنه (رنگی)، طراحی لباس (رنگی)، تدوین فیلم، موسیقی متن، صدا و جلوه های ویژه بود.

  • West Side Story 1961

    West Side Story 1961

    این فیلم کلاسیک محصول ۱۹۶۱ با بازی ریتا مورنو میباشد. فیلم داستان وست ساید، داستان کلاسیک «رومئو و ژولیت» را از طریق دریچه مدرن شهر نیویورک به تصویر می‌ کشد. با به همراه داشتن کیفیت بالای ساخت توانست که ۱۰ جایزه اسکار برای بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل مرد، بازیگر نقش مکمل زن، فیلمبرداری (رنگی)، دکور (رنگی)، طراحی لباس (رنگی)، تدوین فیلم، موسیقی متن و صدا را از آن خود کند.

  • The English Patient 1996

    The English Patient 1996

    یک بازمانده از سانحه هواپیمای جنگ جهانی دوم در حالی که پرستار جوان از او مراقبت می کند، فلاش بک هایی را آغاز می کند که یک رابطه عاشقانه را آشکار می کند. فیلم عاشقانه بیمار انگلیسی محصول سال ۱۹۹۶ به کارگردانی آنتونی مینگلا، توانست که ۹ جایزه برای بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل زن، فیلمبرداری، دکور، طراحی صحنه و لباس، تدوین فیلم، موسیقی متن و صدا را به دست آورد.

  • The Last Emperor 1987

    The Last Emperor 1987

    فیلم آخرین امپراطور یک فیلم در ژانر درام، بیوگرافی و حماسی به کارگردانی برناردو برتولوچی است. آخرین امپراطوری تواسنت که برنده ۹ نامزدی از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، دکور صحنه، طراحی صحنه و لباس، تدوین فیلم، موسیقی متن و صدا شود.

  • Gigi 1958

    Gigi 1958

    “جیگی” (۱۹۵۸) روابط دوستانه شکوفا بین یک شخص ثروتمند و یک آموزگار را نشان می دهد. فیلم جیگی به کارگردانی وینسنت مینلی توانست برای ۹ نامزدی خود ۹ جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری (رنگی)، دکوراسیون صحنه، طراحی صحنه و لباس، تدوین فیلم، موسیقی متن و آهنگ اصلی را به ارمغان آورد.

  • Slumdog Millionaire 2008

    Slumdog Millionaire 2008

    داستان فیلم میلیونر زاغه نشین درباره یک نوجوان از محله های فقیر نشین بمبئی میباشد که در برنامه “چه کسی می خواهد میلیونر شود؟” شرکت کرده و نمایش داده می شود. او به دلیل اینکه محتمل است تقلب کرده باشد، دستگیر شده و حقایقی از گذشته او فاش می شود. این فیلم در سال ۲۰۰۸ به انتشار رسیده و بیشترین جایزه اسکار را در سال‌ های اخیر دریافت کرد. فیلم میلیونر زاغه نشین توانست که هشت جایزه اسکار را برای بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، تدوین فیلم، موسیقی متن، آهنگ و میکس صدا کسب کرد.

  • Amadeus 1984

    Amadeus 1984

    فیلم آمادئوس به کارگردانی میلوس فورمن داستان ولفگانگ آمادئوس موتزارت و رقیب سرسخت او، آهنگساز آنتونیو سالیری را روایت می‌کند. این فیلم در سال ۱۹۸۴ برنده هشت جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه اقتباسی، دکور، طراحی صحنه و لباس، صداگذاری و گریم شد.

  • Gandhi 1982

    Gandhi 1982

    این فیلم محصول سال ۱۹۸۲ به کارگردانی ریچارد آتنبرو میباشد. داستان رهبر سیاسی و ملی‌ گرای ضد استعماری تحسین‌ شده هندی را روایت می‌کند. فیلم گاندی موفق به کسب هشت جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه اصلی، فیلمبرداری، دکور، طراحی لباس و تدوین فیلم شد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x