معرفی بهترین فیلم ها با موضوع هوش مصنوعی

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه

calender 5 ماه قبل
معرفی بهترین فیلم ها با موضوع هوش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی بشریت را نابود می کند؟ این مسئله بعدا بررسی خواهد شد. در حال حاضر، در مورد خطرات و لذت های این مجموعه از فیلم ها آگاه شوید! در بهترین حالت، تمام این فیلم‌ ها تنها تکه‌ ای به گنجینه لغات هوش مصنوعی اضافه کرده‌ اند. دیگر نمی‌ توان درباره هوش مصنوعی صحبت کرد بدون اینکه کسی از اسکای‌ نت یاد کند، برنامه‌ ای که به خود آگاهی رسید و جنگی نابودگر علیه بشریت به راه انداخت. اگر بدترین کاری که هوش مصنوعی انجام دهد، بیکار کردن چند روزنامه‌ نگار باشد، باز هم با آن کنار می‌ آییم. اما اگر کامپیوتر ها واقعاً جان بگیرند و تصمیم بگیرند زمین را به خاطر بدرفتاری‌ مان نابود کنند، آنگاه این فیلم‌ ها به با ارزش‌ ترین و آینده‌ نگرانه‌ ترین فیلم‌ های ساخته‌ شده تبدیل خواهند شد – چیزی که تنها میکروثانیه‌ هایی پیش از سوختن در آتش متوجه آن می‌شویم.

  1. The Terminator (1984)/Terminator 2: Judgment Day (1991)

    The Terminator (1984)/Terminator 2: Judgment Day (1991)

    نابودگر (۱۹۸۴):

    فیلم نابودگر به کارگردانی جیمز کامرون و محصول سال ۱۹۸۴، یک فیلم علمی تخیلی و اکشن آمریکایی است. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های نابودگر است و آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، مایکل بین و سارا کونور در آن بازی می‌کنند. در سال ۱۹۸۴، در لس آنجلس، سارا کونور، یک زن جوان، مورد تعقیب یک قاتل سایبورگ به نام T-800 قرار می‌گیرد. این قاتل توسط اسکای‌نت، یک سیستم هوش مصنوعی فوق‌العاده پیشرفته که کنترل سلاح‌های هسته‌ای جهان را به دست گرفته، به گذشته فرستاده شده است تا سارا را بکشد. در همین حال، یک سرباز از آینده به نام کایل ریس نیز به گذشته فرستاده می‌شود تا از سارا محافظت کند. کایل به سارا می‌گوید که او مادر پسر متولد نشده‌ای به نام جان کونور خواهد بود که در آینده به رهبر بشریت در جنگ علیه اسکای‌نت تبدیل خواهد شد. سارا و کایل برای فرار از T-800 و نجات جان کونور تلاش می‌کنند. در این میان، نبردی نفس‌گیر بین انسان و ماشین آغاز می‌شود.

    نابودگر ۲: روز داوری ۱۹۹۱

    فیلم نابودگر ۲: روز داوری به کارگردانی جیمز کامرون و محصول سال ۱۹۹۱، دنباله‌ای بر فیلم نابودگر (۱۹۸۴) است. این فیلم دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های نابودگر است و آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، ادوارد فرلانگ و رابرت پاتریک در آن بازی می‌کنند. ده سال پس از وقایع فیلم اول، سارا کونور و پسرش جان، همچنان مورد تعقیب اسکای‌نت هستند. این بار، اسکای‌نت یک قاتل سایبورگ پیشرفته‌تر به نام T-1000 را به گذشته فرستاده است تا جان را بکشد. در همین حال، یک سرباز دیگر از آینده به نام T-800 برای محافظت از جان به گذشته فرستاده می‌شود. T-800 به سارا و جان می‌پیوندد و با هم برای نجات جان و جلوگیری از نابودی بشریت تلاش می‌کنند.

  2. ۲۰۰۱: A Space Odyssey

    2001: A Space Odyssey

    برای بخش زیادی از فیلم A Space Odyssey 1968، هیچ شخصیت شروری وجود ندارد. اما در نهایت، هال – یک برنامه کامپیوتری که مسئولیت نگهداری از یک سفینه فضایی بین سیاره‌ ای را بر عهده دارد – به عنوان چهره‌ ای از هوش مصنوعی شرور ظاهر می‌ شود. آیا دلیل آن تلاش هال برای کشتن خدمه سفینه فضایی بود؟ یا منطق سرد و بی احساسی که با آن تصمیم به آسیب زدن گرفت؟ یا شاید التماس بی‌ احساس در صدایش بود که از تنها فضانورد زنده مانده می‌ خواست با او مانند یک موجود زنده رفتار کند؟

  3. The Mitchells vs the Machines 2021

    The Mitchells vs the Machines 2021

    بدون شک بامزه‌ ترین فیلم ساخته‌ شده در مورد قیام ربات‌ ها، انیمیشن سینمایی «میتچل‌ ها علیه ماشین‌ ها» به کارگردانی مایک ریاندا (با تهیه‌کنندگی فیل لرد و کریستوفر میلر) است که از ابتدا تا انتها شما را به خنده وا می‌ دارد. الیویا کلمن صدا پیشگی «پال» را برعهده دارد، دستیار هوشمندی شبیه به الکسا که دچار توهمات خود بزرگ‌ بینی شده و باید توسط یک خانواده‌ی نامنظم در یک سفر جاده‌ ای متوقف شود. صحنه‌ های فوق‌ العاده‌ زیادی در این فیلم وجود دارد – صحنه‌ فربی غول‌ پیکر لایق جاودانگی است – اما درس آن واضح است: اگر می‌ خواهید یک ربات قاتلِ هوش مصنوعی را گیج کنید، سگی بخرید که شبیه به یک تکه نان است!

  4. Her 2013

    Her 2013

    یک دهه پیش، فیلم “Она” ساخته اسپایک جونز، تکه‌ ای عجیب از علمی-تخیلی به نظر می‌ رسید. در این فیلم، خواکین فینیکس نقش مرد تنهایی را بازی می‌کند که با دستیار صوتی تلفن همراهش وارد رابطه‌ ای عاطفی می‌ شود. با این حال، با نگاهی به امروز، واضح است که آینده‌ ای که در فیلم “Она” به تصویر کشیده شده، هم اکنون در حال شکل‌ گیری است. در همین دو هفته گذشته، در همین روزنامه مقاله‌ ای با عنوان «خیانت با یک همراه هوش مصنوعی، خیانت محسوب می‌ شود؟» منتشر شد. فیلمی که از همه لحاظ آینده‌ نگرانه بود، به جز پیش‌ بینی‌ اش مبنی بر اینکه تا به حال همه مردان شلوار های شیک با کمر بلند می‌ پوشند.

  5. Ex Machina 2014

    Ex Machina 2014

    تریلر روانشناختی ساخته‌ الکس گارلند، عمیق‌ تر از هر اثر دیگری در ژانر «آخ! روبات‌ها!» به بررسی پیامد های بالقوه هوش مصنوعی می‌ پردازد. آلیشیا ویکاندر نقش آوا، یک ربات ظاهرا باهوش را بازی می‌ کند که توسط خالق دیوانه‌ اش، با بازی اسکار آیزاک، زندانی شده است. دومهنل گلیسون وظیفه دارد سطح هوش آوا را تعیین کند. آنچه در ادامه می‌آید، رابطه‌ای بسیار پیچیده است. حیرت‌ انگیز است.

  6. Blade Runner 1982

    Blade Runner 1982

    با تمام طراحی تولید فوق‌ العاده‌ اش، علمی تخیلی اصلی ریدلی اسکات (و تا حدی کم‌ تر دنباله دنیس ویلنوو در سال ۲۰۱۷) همچنان پابرجاست زیرا توانسته مرز بین انسان‌ ها و همتایان ربات هوش مصنوعی آنها را از بین ببرد. برخی از آنها انسان هستند. برخی ربات هستند. برخی ربات هایی هستند که فکر می کنند انسان هستند. شخصیت هریسون فورد به قدری مبهم ترسیم شده است که مردم هنوز درباره اینکه او قرار است چقدر انسانی باشد بحث می کنند.

  7. Short Circuit 1986

    Short Circuit 1986

    موضوع هوش مصنوعی اغلب با لحنی تیره و تار و آخر الزمانی مطرح می‌ شود. پس خدا را شکر برای جانی ۵، ستاره رباتیک فیلم «اتصال کوتاه»، که توانست ورود ربات‌ های قاتل خود آگاه را سرگرم‌ کننده جلوه دهد. جانی ۵ کتاب‌ ها را خیلی سریع می‌ خواند! با موسیقی متن تب شنبه شب می‌ رقصد! نسبت به شخصیت الی شیدی دچار سردرگمی می‌ شود! و با تعریف یک شوخی ضد یهودی به استیو گوتنبرگ، انسانیت خود را ثابت می‌ کند! جانی ۵، هرگز خودت را تغییر نده. تو زنده‌ ای.

  8. The Matrix 1999

    The Matrix 1999

    بسیاری از فیلم‌ های مربوط به هوش مصنوعی، نگرانی‌ شان ظهور روبات‌ هاست؛ لحظه‌ ای که کامپیوتر ها تصمیم می‌ گیرند که از انسان‌ ها خسته شده‌ اند و آن‌ ها را نابود کنند. زیبایی فیلم ماتریکس این است که داستان از زمانی خیلی دور بعد از پیروزی روبات‌ ها آغاز می‌ شود. گروه‌ های مقاومت کوچکی وجود دارند، اما بشر زیر یوغ سنگین هوش مصنوعی له شده است. با این حال، ماتریکس همچنان امیدوار کننده است. شاید ما محکوم به زندگی در غلاف‌ های پر از ژل باشیم، اما تا زمانی که یک نجات‌ دهنده در آسمان وجود داشته باشد، هنوز هم می‌ توانیم نجات پیدا کنیم.

  9. Brian and Charles 2022

    Brian and Charles 2022

    چه فیلم قشنگی! جیم آرشر (با فیلمنامه‌ ای از دیوید ارل و کریس هیوارد) به راحتی می‌ توانست این فیلم را به یک کمدی تک‌ خطی تبدیل کند. داستان مرد مخترعی که یک ربات احساساتی از سرِ مانکن و یک ماشین لباسشویی قدیمی می‌ سازد و با هم به کار های بامزه ای دست می‌ زنند. اما «برایان و چارلز» غم را هم به تصویر می‌ کشد. این ربات ساخته شده تا با احساس تنهایی روز افزون مرد مبارزه کند (حوزه‌ ای که هوش مصنوعی واقعی ممکن است بیشترین تأثیر را داشته باشد)، اما فیلم همچنین به مسئولیت مالکیت ربات می‌ پردازد. اگر قرار است هوش مصنوعی پیشرفت کند، زمانی فرا می‌ رسد که باید بند ناف را پاره کنیم و اجازه دهیم به تنهایی شکوفا شود.

  10. AI: Artificial Intelligence 2001

    AI: Artificial Intelligence 2001

    هر لیستی از فیلم‌ های هوش مصنوعی (AI) باید شامل فیلمی به نام “هوش مصنوعی” باشد. استیون اسپیلبرگ، با الهام از یادداشت‌ های باقی‌ مانده از استنلی کوبریک، داستانی افسانه‌ ای به سبک پینوکیو را روایت می‌ کند. داستان در مورد یک پسر روبات است که با تمام وجود آرزوی انسان شدن دارد. با این حال، تراژدی اصلی فیلم، جاودانگی شخصیت هالی جوئل آزمنت است. او به شکل یک کودک طراحی شده، اما عمر همه کسانی را که دوستشان دارد، از جمله کل بشریت، را طولانی‌ تر می‌ کند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x