معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۳ اکشن

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

calender 6 ماه قبل
معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۳ اکشن

انتخاب بهترین فیلم در سال ۲۰۲۳ و هر سال دیگری، امری ذهنی بوده و به دلیل متفاوت بودن سلیقه اشخاص نسبت به یکدیگر میتواند متفاوت باشد. با این اوصاف بنابر نظر منتقدان و نیز اشخاص گوناگون در این مقاله چندین محتوا آورده شده که از جمله بهترین های اکشن در این سال بوده اند. در سال ۲۰۲۳ شاهد انتشار محتوا های جدیدی از بزرگ ترین فرنچایز های ژانر اکشن مانند Fast & Furious، Indiana Jones، John Wick و Mission: Impossible بوده ایم. از این موارد گذشته، کارگردانان بزرگ سینما مانند گای ریچی و دیوید فینچر نیز آثار ارزشمندی در این ژانر در سال ۲۰۲۳ منتشر کردند.

بهترین فیلم های ۲۰۲۳ اکشن عبارت اند از:

  • John Wick: Chapter 4

  • Fast X

  • Equalizer 3

  • Everything Everywhere All at Once

  • Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

موارد بیان شده از فیلم اکشن را میتوان پربازدید ترین و مورد انتظار ترین فیلم های سال ۲۰۲۳ نامید. فیلم های بسیاری در ژانر اکشن به انتشار رسیده اند که از نظر کاربران از کیفیت خوبی برخوردار نبوده اند و به همین سبب در این لیست آورده نشده اند. در ادامه به توضیح در رابطه با نام های برده شده میپردازیم.

  1. جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)معرفی جان ویک 4 

    به دلیل استقبال کاربران از مجموعه جان ویک، ساخت قسمت ۴ جان ویک پیش از اکران قسمت سوم، در تاریخ مه ۲۰۱۹ به صورت رسمی توسط لاینگزیت اعلام گردید. قسمت چهارم از مجموعه فیلم های جان ویک در تاریخ در ۲۴ مارس ۲۰۲۳ در سینما ها اکران شد. این فیلم توانست که در کشور های آمریکا و کانادا فروشی بالغ بر ۱۸۵.۹ میلیون دلار را به خود اختصاص دهد. در سایر کشور ها و مناطق  به مبلغ ۲۴۳ میلیون دلاری دست یافته و در مجموع توانست ۴۲۸.۹ میلیون دلار را در سطح جهان کسب کند. این فیلم در ژانر اکشن و هیجان انگیز به تولید رسید. این قسمت توسط چاد استاهلسکی کارگردانی و شی هتن و مایکل فینچ نویسندگی شد. کیانو ریوز همچنان به دلیل بازی فوق العاده خود و نیز کاراکتری که نقش جان ویک بر آن نشسته است، توانست جایگاه قبلی خود را حفظ کند.

  2. Fast Xمعرفی سریع و خشن 10Fast X (که نام دیگر آن Fast & Furious 10 میباشد) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی لوئیس لتریر بر اساس فیلمنامه‌ ای نوشته دن مازو و جاستین لین است که هر دوی آن‌ ها داستان را با زک دین نوشته‌ اند. این قسمت دنباله بر قسمت قبلی یعنی F9 بوده که دهمین قسمت از فرانچایز سریع و خشن میباشد. در این قسمت، تورتو باید از خانواده اش در برابر دانته ریس (جیسون موموآ) که به دنبال انتقام مرگ پدرش و از دست دادن ثروت خانواده اش است، محافظت کند. سریع و خشن ۱۰ در تاریخ ۱۲ می ۲۰۲۳ در رم به نمایش درآمد و در ۱۹ می ۲۰۲۳ توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز به انتشار رسید. این فیلم ۷۱۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و توانست جایگاه پنجم پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.
  3. Equalizer 3معرفی بهترین فیلم های اکشن 2023 ( اکولایزر 3 )The Equalizer 3 سومین قسمت از فرانچایز اکولایزر میباشد که توسط آنتوان فوکوا کارگردانی شده است. زمزمه هایی در رابطه با ساخت قسمت سوم این مجموعه پس از اکران قسمت قبلی در تاریخ ۲ آگوست سال ۲۰۱۸ آغاز شد. پس از تاخیری که ویروس کرونا ایجاد کرد، سرانجام پروژه ساخت قسمت سوم اکولایز به صورت رسمی در تاریخ ژانویه ۲۰۲۲ در ایتالیا آغاز شد. قسمت سوم نیز دنباله ای بر قسمت دوم بوده که براساس اسم همین مجموعه نام گذاری شده است. در فیلم اکولایزر ۳ مانند قسمت های پیشین دنزل واشنگتن نقش اول فیلم را با عنوان تفنگدار بازنشسته ایالات متحده ایفا میکند. The Equalizer 3 در ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط Sony Pictures Releasing در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم عموماً نقد های مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و یک موفقیت تجاری بود و ۱۹۱ میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه ۷۰ میلیون دلاری فروخت.

  4. Everything Everywhere All at Once
    بهترین فیلم های 2023 اکشن ( همه چیز همه جا به یکباره )همه چیز همه جا به یکباره فیلمی کمدی، درام و پوچ گرایانه محصول کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرت است که آنتونی و جو روسو و جاناتان وانگ تهیه کنندگان این اثر میباشند. میشل یئو در نقش اولین کوان وانگ، مهاجر چینی، آمریکایی ایفای نقش می کند. این امر در حالی است که توسط IRS ممیزی شده و متوجه می شود که باید با نسخه های جهان موازی خودش ارتباط برقرار کند، تا از نابود کردن چند جهان توسط یک موجود قدرتمند جلوگیری کند. کوان و شاینرت کار روی این پروژه را در سال ۲۰۱۰ آغاز کردند. تولید در سال ۲۰۱۸ اعلام شد و فیلمبرداری اصلی از ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ انجام شد. این فیلم به بررسی مضامین فلسفی مانند اگزیستانسیالیسم، سوررئالیسم و ​​پوچ گرایی و همچنین مضامینی مانند واگرایی عصبی، افسردگی، آسیب های نسلی و هویت آسیایی آمریکایی می پردازد. موسیقی متن آن شامل ساخته های سون لوکس و همکاری با میتسکی، دیوید برن، آندره ۳۰۰۰، جان همپسون و رندی نیومن است. این فیلم توانست که در مجموع فروش جهانی خود، فروشی بالغ بر ۱۴۳.۴۱۱.۳۵۶ میلیون دلار را به خود اختصاص دهد.
  5. Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Oneمعرفی بهترین فیلم های 2023 اکشن ماموریت غیرممکن 7 

    Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One یک فیلم اکشن جاسوسی آمریکایی به کارگردانی کریستوفر مک کواری بر اساس فیلمنامه ای است که وی با همکاری اریک جندرسن نوشته است. این فیلم دنباله ای بر فیلم Mission: Impossible – Fallout (2018) و هفتمین قسمت از مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن است. تام کروز در نقش اتان هانت در کنار گروهی از اشخاص از جمله هیلی آتول، وینگ ریمز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی، سای مورالس، پوم کلمنتیف، ماریل گاریگا و هنری چرنی ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم، هانت و تیمش در صندوق بین‌المللی پول با یک هوش مصنوعی قدرتمند سرکش به نام “The Entity” روبرو می‌شوند. فیلمبرداری این قسمت در فوریه ۲۰۲۰ در ایتالیا آغاز شد اما به دلیل همه گیری ویروس COVID-19 متوقف شد. در اواخر همان سال فیلمبرداری از سر گرفته شد و در سپتامبر ۲۰۲۱ با سایر مکان های فیلمبرداری از جمله نروژ، بریتانیا و امارات متحده عربی به پایان رسید. ماموریت غیرممکن ۷ تسویه حساب مردگان قسمت اول با بودجه تخمینی ۲۹۱ میلیون دلار یکی از پرهزینه‌ ترین فیلم‌ هایی است که تاکنون ساخته شده است.

موارد بیان شده ۵ فیلم اکشن برتر سال ۲۰۲۳ بودند. در فراهم آوری موارد بیان شده مواردی نظیر امتیاز منتقدین، امتیاز کاربران، کیفیت ساخت، شیوه اجرای نقش بازیگران و… دخیل بوده اند. با در نظر گرفتن بسیاری از موارد که برخی از آنها بیان شدند، ۵ فیلم برتر در این زمینه فراهم آورده شدند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x