معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ و نکاتی که گفته نشده اند!!

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه

calender 11 ماه قبل
معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ و نکاتی که گفته نشده اند!!

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما

تعیین اینکه کدام فیلم ها بهترین فیلم های تاریخ هستند کار آسانی نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله کیفیت فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری، جلوه های ویژه و تأثیر فرهنگی.

با این حال، برخی از فیلم ها وجود دارند که به طور گسترده به عنوان برخی از بهترین فیلم های تاریخ شناخته می شوند. این فیلم ها معمولاً از نظر هنری و فنی برجسته هستند و تأثیر ماندگاری بر فرهنگ داشته اند.

در اینجا ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما بر اساس نظرات منتقدان و مخاطبان آورده شده است:

  1. رستگاری در شاوشنک ۱۹۹۴: دو مرد زندانی در طول چندین سال با هم پیوند برقرار می کنند و با اعمال نجابت مشترک به آرامش و نجات می رسند و عفو شامل حالشان می شود اما ….
  2. کازابلانکا ۱۹۴۲ : فیلمی به کارگردانی مایکل کورتیز و با بازی هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنرید. فیلم داستان یک مرد آمریکایی را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم در کازابلانکا مستقر است و بین عشق و وظیفه خود مردد است.
  3. همشهری کین ۱۹۴۱ : فیلمی به کارگردانی اورسن Welles و با بازی اورسن Welles، جوآن بونت، ویلیام رینولدز و هتی مکدانلد. فیلم داستان یک روزنامه‌نگار را روایت می‌کند که سعی می‌کند زندگی یک مرد ثروتمند و قدرتمند را بررسی کند.
  4. پدرخوانده ۱۹۷۲ : فیلمی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و با بازی مارلون براندو، آل پاچینو و جیمز کان. فیلم داستان یک خانواده مافیایی را روایت می‌کند که در نیویورک فعالیت می‌کند.
  5. سکوت بره‌ ها ۱۹۹۱ : فیلمی به کارگردانی جاناتان دمی و با بازی آنتونی هاپکینز، جودی فاستر و اسکات گلن. فیلم داستان یک کارآگاه زن FBI را روایت می‌کند که برای دستگیری یک قاتل سریالی روان‌پریش با یک روان‌پزشک مجرم همکاری می‌کند.
  6. درخشش (۱۹۸۰): فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک و با بازی جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید. فیلم داستان یک نویسنده که در یک هتل دورافتاده با خانواده‌اش به سر می‌برد و دچار توهمات می‌شود.
  7. فارست گامپ (۱۹۹۴): فیلمی به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس، رابین رایت پیت و هال هالبروک. فیلم داستان مردی ساده‌دل را روایت می‌کند که در طول تاریخ آمریکا شاهد وقایع مهمی بوده است.
  8. پدرخوانده ۲ قسمت دوم (۱۹۷۴): فیلمی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و با بازی مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان و روبرت دووال. فیلم داستان ادامه خانواده مافیایی کورلئونه را روایت می‌کند.
  9. تایتانیک (۱۹۹۷) : فیلمی به کارگردانی جیمز کامرون و با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت و بیل پکستون. فیلم داستان نوح پیامبر را روایت می‌کند که از سوی خدا مأمور می‌شود تا یک کشتی بسازد و در آن از جان انسان‌ها و حیوانات در برابر سیل بزرگ محافظت کند.
  10. بر باد رفته (۱۹۳۹): فیلمی به کارگردانی ویکتور فلمینگ و با بازی کلارک گیبل، ویوین لی و همفری بوگارت. فیلم داستان یک مرد جنوبی را روایت می‌کند که در طول جنگ داخلی آمریکا و پس از آن با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود.

این فیلم‌ها از نظر داستان‌گویی، کارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری، موسیقی و جلوه‌های ویژه از آثار برجسته تاریخ سینما هستند. آنها همواره مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته‌اند و به عنوان فیلم‌های کلاسیک سینما شناخته می‌شوند.

البته باید توجه داشت که این لیست تنها یک نظرسنجی از منتقدان و مخاطبان است و ممکن است نظرات متفاوتی در مورد بهترین فیلم‌های تاریخ سینما وجود داشته باشد.

تمامی فیلم های برتر تاریخ و نیز روز دنیا در سایت ناب مووی گرد آورده شده اند که کاربران با هر سلیقه ای بتوانند بهترین ها را تجربه کنند. دانلود فیلم در وبسایت ناب مووی به صورت رایگان بوده و با لینک مستقیم این امکان فراهم شده است. سپاس گذاریم که وبسایت naabmovie را انتخاب کرده ایید.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x