IMDB 3.8

مشاهده لینک ها تنها با آیپی ایران امکان پذیر است. لطفا وی پی ان خود را خاموش کنید

دانلود مستقیم، سریعتر و راحت در اپلیکیشن ناب موویدانلود اپلیکیشن ناب مووی

تریلر و جزئیات

بازیگران: Ben Foster , Charmaine Bingwa , Will Smith

کارگردان: Antoine Fuqua

کیفیت: 480 , 720 , 1080

رده سنی: 17 سال به بالا

خلاصه داستان فیلم رهاسازی

دانلود فیلم رهاسازی Emancipation 2022

یک برده فراری در باتلاق های لوئیزیانا در یک سفر پر پیچ و خم برای فرار از صاحبان مزارع که نزدیک بود او را بکشند، حرکت می کند.

فیلم رهاسازی محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا در ژانر های اکشن ، هیجان انگیز میباشد. فیلم رهاسازی توسط Antoine Fuqua کارگردانی شده و بازیگرانی همچون Will Smith و Ben Foster و Charmaine Bingwa در آن ایفای نقش کرده اند.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله

توضیحات فیلم رهاسازی ، Emancipation

Emancipation

Emancipation رهاسازی یکی از فیلم های پرطرفدار محصول 2022 آمریکا است. فیلم رهاسازی Emancipation یک فیلم اکشن تاریخی آمریکایی به کارگردانی آنتوان فوکوا و با بازی ویل اسمیت در نقش مردی برده در لوئیزیانا در دهه 1860 است که از مزرعه خود می گریزد. این فیلم که توسط ویلیام ان. کولاژ نوشته شده است، بر اساس داستان واقعی گوردون (به نام «پیتر» در فیلم)، یک برده سابق، و عکس‌هایی از کمر برهنه‌اش که به شدت از شلاق‌های یک ناظر شلاق زده شده است، ساخته شده است. در سراسر جهان در سال 1863، به جنبش لغو ظلم و ستم برده‌ داری آمریکا اثبات کرد.این فیلم به دلیل موضوع تبعیض و همچنین ظلم های سفید پوستان بر علیه سیاه پوستان بعد از اکران توانست مورد توجه بسیاری از مردم آمریکا قرار گیرد.و همچنین فیلم رها سازی به دلیل داستان واقعی ساخته شده توانست از محبوبیت بالایی برخوردار شود در ادامه با  دانلود فیلم رهاسازی و تماشای آن در این نقد و بررسی کنار ما باشید.

خلاصه فیلم رها سازی

در دهه 1860، پیتر برده آفریقایی آمریکایی از لوئیزیانا به آزادی فرار کرد.فیلم «رهاسازی» بر اساس واقعیت است و داستان برده‌ای به نام پیتر را روایت می‌کند که از مزرعه محل کارش فرار می‌کند تا خانواده خودش را بیابد. او در میان باتلاق‌های لوئیزیانا سفر می‌کند و این در حالی است که شکارچیانی به دنبال دستگیری او هستند او در ادامه این مسیر با مشکلات زیادی می جنگد زیرا امید دارد که خانواده خود را پیدا می کند و از ظلم های ارباب خود خلاص می شود. در ادامه، پیتر به ارتش اتحادیه می‌پیوندد و در طی معاینه پزشکی، آن‎‌ها پشت برهنه او را می‌بینند که زخم‌هایی ناشی از شلاق‌های تقریبا کشنده را دارد. در اینجا تصویری از پشت شلاق خورده پیتر گرفته می‌شود و در روزنامه ایندیپندت به چاپ می‌رسد تا ظلم و ستم برده‌داری در آمریکا را به نمایش بگذارد.بدون شک فیلم رها سازی می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای دانلود فیلم 2022 باشد. 

نقد و برسی فیلم رها سازی

فیلم رها سازی داستان پیروزمندانه مردی رنگین پوست به نام پیتر را روایت می کند مردی که در جستجوی آزادی با تکیه بر عقل،ایمان تزلزل ناپذیر و عشق عمیق خود به خانواده اش از بردگی شکارچیان خونسرد و باتلاق های نا بخشودنی لوئیزیانا می گریزد.این فیلم الهام گرفته از عکس‌های «پیتر کتک خورده» در سال 1863 میلادی است که در طول معاینه پزشکی ارتش اتحادیه آمریکا گرفته شده و برای اولین بار در هفته‌ نامه «هارپر» منتشر شده است. تصویری که به «کمر شلاق خورده» معروف است؛ این تصویر کمر برهنه پیتر را که در اثر شلاق زدن مثله شده نشان می‌دهد، و در نهایت همین عکس به افزایش مخالفت عمومی با موضوع برده داری کمک کرد ثری مهیج و ماهرانه به شمار می‌رود و داستان آن در مورد برده‌ای است که در سال ۱۸۶۰ میلادی آزادی خودش را در لوئیزیانا بدست می‌آورد. ویل اسمیت در این فیلم واقعا درخشان بوده است.با نقش‌آفرینی برجسته و متمرکز ویل اسمیت همراه است . ویل اسمیت با نقش‌آفرینی درخشان و برجسته خودش توانست فیلم «رهاسازی» را از یک فیلم درجه دو به اثری برجسته و جالب‌ توجه ارتقاء بدهد. این فیلم گاهی اوقات بسیار شدید و غیر قابل تحمل است و تماشای آن بسیار سخت می‌شود ویل اسمیت یک اجرای قدرتمند ارائه می‌دهد که ستون فیلم است. تقریباً همه موارد فنی درون این اثر خوب هستند و محیطی دقیق و همه جانبه ایجاد می‌کنند. موضوع برده داری که با وجود ایالات ‌متحده پیوند خورده است، موضوع بسیار دور از انسانیت است که اثرات آن تا به امروز به طور کامل از بین نرفته است. دامنه موفقیت داستان‌ سرایانی که تلاش کرده‌اند درک عمیق‌ تری از چنین قساوت‌هایی به دست آورند، کم نیست. اکنون فیلم «رهایی» نیز یکی از همین آثار است که می‌توان به خاطر تلاشش برای به تصویر کشیدن سفری دلخراش، جدیت را در آن احساس کرد. در این فیلم فیلمبرداری و صداگذاری در بالاترین سطح از کیفیت است . نکته جالب توجه فیلم از منظر فنی، قاب‌ها و استفاده از نماهایی است که توسط رابرت ریچاردسون، یکی از بزرگترین فیلمبردار‌های کنونی جهان ساخته شده که دارای سه اسکار فیلمبرداری است فیلمبرداری فیلم با کادرهای دقیق و به صورت سیاه و سفید انجام شد که بسیار شبیه به عکس‌های گرفت توسط متیو بردی (Matthew Brady) از جنگ داخلی آمریکا است. ریچاردسون با فیلم رهایی دوباره با نشان دادن تمام استعدادهای خود در خلق تصاویر ماندگار، نشان می‌دهد که او می‌داند چگونه از نور و رنگ برای بهتر شدن نماهای خود استفاده کند.البته فیلم رها سازی یک فیلم سیاه و سفید نیست، حتی اگر در نگاه اول اینطور به نظر برسد. رنگ‌ها درون این فیلم آنقدر غیراشباع هستند که تقریباً همه چیز سیاه و سفید به نظر می‌رسد. بسته به نور، همیشه پاشیدن رنگ‌های خفیف در تصاویر وجود دارد.همین امر باعث شده تا فیلم از نظر بصری بسیار جالب و دیدنی باشد .و در نهایت فیلم آنتوان فوکوا «Emancipation» یک بازگشت عالی برای این کارگردان و بازیگر ستاره و درجه یک آن ویل اسمیت است. آنتوان فوکوا موفق می‌شود بیننده را با یک فیلم بقا محور به درون داستانی بکشاند که شاید گاهی خیلی کلیشه‌ای است اما بدون شک تماشای آن جذاب است. هسته مرکزی داستان فیلم برده داری است؛ و این محور داستانی یکی از بدترین گناهان مردم سفید ساکن آمریکا بوده است.

معرفی بازیگران فیلم رها سازی

ویل اسمیت در نقش پیتر: ویلارد کارول اسمیت دوم (Willard Carroll Smith ؛ زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸) بازیگر، تهیه‌ کننده فیلم و رپر آمریکایی است. او جوایز گوناگونی چون یک جایزهٔ گلدن گلوب، یک جایزهٔ اسکار و چهار جایزهٔ گرمی برنده شده‌است. فوربز در سال ۲۰۱۳ اسمیت را پول‌سازترین ستارهٔ جهان معرفی کرد. در آوریل ۲۰۰۷ نیوزویک او را «قدرتمندترین بازیگر هالیوود» نامید.فیلم‌های او تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۹.۳ میلیارد دلار در گیشهٔ جهانی فروش داشته‌اند.اسمیت برای بازی در نقش بوکسور محمد علی در فیلم علی (۲۰۰۱) و دلال سهام کریس گاردنر در فیلم در جستجوی خوشبختی (۲۰۰۶) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او در سال ۲۰۲۱ برای به تصویر کشیدن ریچارد ویلیامز در فیلم درام شاه ریچارد برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد. ویل اسمیت کار خود را به عنوان خواننده سبک هیپ هاپ در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و در سال ۱۹۸۶ جایزه گرمی را برد. در دهه ۱۹۹۰ همزمان با افزایش شهرتش به عنوان خواننده، به عنوان بازیگر و تهیه‌ کننده وارد تلویزیون و سینما شد و بسیار موفق عمل کرد و سرعت به یکی از ستاره‌های سیاهپوست پولساز هالیوود تبدیل شد. موفقیت تجاری فیلم‌هایی مانند “پسرهای بد” و “مردان سیاهپوش” باعث شد او یکی از گران‌ترین بازیگران سینمای آمریکا از لحاظ دستمزد شناخته شود.در ادامه با دانلود فیلم رها سازی با زیر نویس چسبیده فارسی همراه ما باشید.

بن فاستر در نقش فاسل: بن فاستر (Ben Foster؛ زاده ۲۹ اکتبر ۱۹۸۰) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.از اثار درخشان او می توان به تقلبی ،تمومش کن ،و رهاسازی اشاره کرد.

مصطفی شاکر در نقش آندره کایلو: مصطفی شاکر (Mustafa Shakir؛ زادهٔ ۲۱ اوت ۱۹۷۶) بازیگر، کارگردان فیلم و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به رها سازی، شفت، درگیری در سلول ۹۹، آن شب، دوز، جت، ان‌سی‌آی‌اس: نیواورلئان، کواری، متظاهران و ان‌سی‌آی‌اس: لس آنجلس اشاره نمود.

تیموتی هاتن در نقش سناتور جان لیونز: تیموتی تارکوئین هاتن (Timothy Tarquin Hutton؛ زادهٔ ۱۶ اوت ۱۹۶۰) یک هنرپیشه، و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم مردم معمولی شده‌است. او جوان‌ترین دریافت کننده این جایزه در تاریخ اسکار است.

گیلبرت اوور در نقش گوردون:گیلبرت در فیلم رها سازی بسیار خوش درخشید او با بازی در سریال‌های «Goliath» در سال 2016، «Reprisal» در سال 2019 و «Calls» در سال 2021 شناخته شده است.

گرانت هاروی در نقش لیدز: هاروی گرانت (Harvey Grant؛ زادهٔ ۴ ژوئیهٔ ۱۹۶۵) بازیکن بسکتبال اهل ایالات متحده آمریکا است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به وسواس بزرگ و فیلم زیبای رها سازی اشاره کرد.از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به پورتلند تریل بلیزرز و فیلادلفیا سونتی‌سیکسرز اشاره کرد

رونی جین بلوینز در نقش هرینگتون: رونی جن بلوینز (Ronnie Gene Blevins) (زاده ۲۰ ژوئن ۱۹۷۷) بازیگر آمریکایی است.از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم جو و فیلم رها سازی اشاره کرد.

از دیگر بازیگران فیلم رها سازی می توان به جبار لوئیس در نقش توماس،استیون اوگ در نقش گروهبان هاوارد،مایکل لوویه در نقش جان،هارون موتن در نقش دانش اشاره کرد .فیلم رها سازی به دلیل استفاده از ستارگان حرفه ای بسیار محبوب شد.

کلام اخر

فیلم رها سازی یکی از بهترین فیلم های تاریخ برداری امریکا است این فیلم الهام گرفته از یک داستان واقعی است فیلم با بازی ستاره ای همچون ویل اسمیت از محبوبیت بالایی برخوردار است و در نهایت رها سازی یک فیلم نشاط آور است، سرشار از ایمان، قهرمانی و تمایل به اعتماد به اینکه همه چیز تغییر خواهد کرد.بدون شک فیلم رها سازی می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای دانلود فیلم اکشن باشد.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسینی
حسینی
1 سال قبل

سلام.برای مردم ارزش و احترام قائل باشید و قبل از اینکه وقت باارزش مردم را هدر بدید.کنار فیلم بنویسید که فقط آنلاین میشه فیلم های شما را دید و نمیشه دانلود کرد.

یاری
یاری
1 سال قبل

سلام لینک دانلود نیست

Benam
Benam
1 سال قبل

🗿🤝

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x